مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور از اختصاص ۳۰ هزار تن سهمیه آرد به مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با بیان اینکه مشکلی در تامین آرد در سطح استان وجود ندارد، گفت: ۱۸ هزار تن آرد یارانه‌ای و ۱۲ هزار تن آرد آزاد‌پز توزیع می‌شود.

وی افزود: خبازان استان برای دریافت آرد یارانه‌ای و آزاد‌پز از طریق نام نویسی در سامانه می‌توانند نسبت به خرید آرد اقدام شود.

جعفری گفت: هر کیسه ۴۰ کیلویی آرد یارانه‌ای با قیمت ۳۶ هزار تومان و آزادپز با قیمت ۵۰ هزار تومان درب کارخانه‌های آرد به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور افزود: خباز‌ها فقط هزینه حمل را پرداخت می‌کنند و هرگونه افزایش قیمتی بیش از این عدد، خلاف و عامل فساد است.

وی گفت: هرگونه افزایش قیمت به شرکت غله، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان اطلاع‌رسانی شود تا نسبت به تخلف سودجویان برخورد شود.

جعفری با بیان اینکه ۱۸۰۰ نانوایی آزادپز در مازندران فعال است، افزود: این میزان سه تا چهار برابر میزان مورد نیاز استان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: ۵۱۰۰ نانوایی اکنون در استان وجود دارد که این میزان نیزدو برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: دولت برای ایجاد بانک اطلاعاتی از نانوایی‌ها و آزادپزان سامانه‌ای را طراحی کرده است.

اجرای طرح نظارت بر کمیت و کیفیت نان در مازندران تا پایان امسال وتعطیلات نوروزی

اصغر زاده معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از  اجرای نظارت مستمر و برخورد با متخلفان احتمالی خبازی با مشارکت شبکه‌های بهداشت، اتحادیه خبازان و تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: طرح نظارت بر کمیت و کیفیت نان در استان تا پایان امسال وتعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طرح نظارتی آرد و نان با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه کمبود وگرانی در دستور کار سازمان قرار گرفت.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی موارد را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.