نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توسعه همه جانبه مهم است و فقط با خرد جمعی امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نخستین گردهمایی مجامع تعامل توسعه استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه بحث مهمی است، امروز توسعه باید مد نظر همه اندیشمندان و افرادی که در مسئولیت‌های گوناگون انجام وظیفه می‌کنند باشد.

وی افزود: توسعه موضوع بسیار مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به بهره گیری از ظرفیت‌های کشور گفت: در دو قرن گذشته جوامع با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و شرایط محیطی توانستند خودشان را روی ریل توسعه قرار دهند، هر چند که تا کنون کار‌های خیلی زیادی در جهت توسعه صورت گرفته، ولی هنوز خیلی کار‌های زیادی هم نیاز است که باید انجام شود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: توسعه با توجه به ارزش‌ها و نیاز‌های هر جامعه‌ای شکل می‌گیرد و در کنار آن توسعه جامعه در فرآیند مشارکتی و تعامل بالا به پایین و پایین به بالا و اجماع و عزم مردم اتفاق می‌افتد که اگر چنین نباشد باعث کاهش اعتماد و انگیزه در جامعه می‌شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: توسعه همه جانبه باید به خرد جمعی واگذار گردد و به صورت دانش بنیان و سبستماتیک به موتور حرکت در جامعه تبدیل شود که لازمه آن تشکیل جمع کاملی از دغدغه‌مندان اهل توسعه است که بدون ورود به جریانات سیاسی به این امر بپردازند.

وی با اشاره به ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب اظهارداشت: جامعیت، زیبایی، ارائه متفاوتی از انقلاب اسلامی، انتقال میراث انقلاب اسلامی به نسل جدید، انصاف، صراحت، وظیفه سازی و مسئولیت آفرینی در این بیانیه به خوبی مطرح است.

انتهای پیام/م

صحبت های نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.