رئیس مرکز مدیریت وزارت بهداشت گفت:اشکال در فرآیند‌های ارائه خدمات مهمترین چالش حوزه سلامت در مراکز درمانی است.

اشکال در فرآیند ارائه خدمات مهمترین چالش حوزه سلامت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد حسین سالاریان زاده رئیس مرکز مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سومین همایش ملی تحول و نوآوری سازمان با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در مشهد گفت: در حال حاضر فرآیند مشترکی در مراکز درمانی و بیمارستانی برای ارائه خدمات به بیماران وجود ندارد و بیشتر مدل‌های فرآیندی بر اساس تجربه ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: نبود استاندارد‌ها و ضوابط و مقررات در فرآیند‌های ارائه خدمات موجب شده است بیماران در زمان مراجعه به مراکز بیمارستانی و بهداشتی درمانی دارای چند همراه برای پیگیری امور خود باشند.

رئیس مرکز مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به تحولاتی که در نظام سلامت و ارائه خدمات در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش در سال‌های اخیر رخ داده است، زیر ساخت‌های تشکیلاتی و فرآیند ارائه خدمات باید از حالت سنتی خارج شده و به شکل نوین طراحی و اجرا شود.

سالاریان زاده افزود: واحد‌های توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه‌ها به عنوان مرکز تحقیق و توسعه سازمان محسوب می‌شوند و اگر اقدام موثری در این واحد‌ها انجام نشود، نباید انتظار بهبود در سازمان را داشت.

وی تصریح کرد: رفع اشکالات ساختاری در حوزه سلامت با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مهمترین اولویت در سال آینده به شمار می‌رود.

سومین همایش ملی تحول و نوآوری سازمان با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هشتم و نهم اسفند ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

رفع اشکالات ساختاری در حوزه سلامت مهمترین اولویت در سال آینده به شمار می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.