وزیر امور خارجه پاکستان از آمادگی برای انجام مذاکره به منظور آزادی خلبان اسیر شده نیروی هوایی هند خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیک تایمز، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با یک شبکه خبری پاکستانی اعلام کرد کشورش آماده مذاکره به منظور آزادی خلبان بازداشت شده نیروی هوایی هند و نیز برداشتن گام‌های لازم در جهت کاهش تنش است.

وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با این شبکه خبری تصریح کرد: من می‌خواهم به ملت هند اطمینان دهم خلبان شما اینجا در امنیت است. ما از کنواسیون ژنو آگاه هستیم و این خلبان اینجا در امنیت کامل به سر می برد. ما اقدامات لازم از جمله تامین غذا و دارو را برای مراقبت از او بکار بستیم.

شاه محمود قریشی در ادامه با اشاره به خلبان بازداشت شده هندی تصریح کرد: ما دشمنی شخصی با او نداریم. پاکستان آماده است تا اقدامات لازم را به منظور کاهش تنش‌های موجود به انجام برساند.

سخنان وزیر امور خارجه پاکستان پس از آن مطرح می‌شود که روز گذشته هند خواهان بازگرداندن سریع این خلبان بازداشت شده از سوی نیروهای مسلح پاکستان شده بود.

گفتنی است این خلبان نیروی هوایی هند روز چهارشنبه پس از آنکه از میگ-21 خود اجکت کرد، در خط کنترل (منطقه تحت کنترل هند و پاکستان) فرود آمد. پاکستان مدعی است جنگنده هند، حریم هوایی پاکستان را نقض کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار