سفیر اسلام‌آباد در واشنگتن گفت: آمریکا با خودداری از محکوم کردن حمله هواپیما‌های هندی به مواضع ستیزه‌جویان در پاکستان، به گونه‌ای از این اقدام دهلی‌نو حمایت کرده است.

اسلام آباد، واشنگتن را به حمایت از اقدام دهلی نو در حمله به مواضع ستیزه جویان متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اسد مجید خان» سفیر پاکستان در آمریکا گفته است واشنگتن با خودداری از محکوم کردن حمله هواپیما‌های هندی به مواضع ستیزه‌جویان در پاکستان، به گونه‌ای از این اقدام دهلی‌نو حمایت کرده است.

مجید خان با اشاره به عدم واکنش آمریکا در خصوص حمله هوایی هواپیما‌های هند به مواضع ستیزه‌جویان در پاکستان گفت: این به معنای تایید و تحسین اقدام هند است که آن‌ها را [برای تشدید تنش‌ها در مرز] جسورتر می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد پنج‌شنبه در اولین واکنش به تنش‌های مرزی اخیر میان هند و پاکستان، از دو کشور خواست به اقدامات نظامی متقابل پایان دهند. 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به کمک مالی ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به پاکستان که سال گذشته برای مبارزه با تروریسم پرداخت شد، حمله هوایی هند به خاک پاکستان را یک «اقدام ضد تروریسم» توصیف کرد و از پاکستان خواست اقدامات معقولی علیه گروه‌های تروریستی در خاک خود انجام دهد.

این در حالی است که حمایت مالی آمریکا از گروه‌های تروریستی در سراسر جهان بر همگان واضح و مبرهن است.

یک روز پس از آنکه هواپیما‌های هندی با نقض حریم هوایی پاکستان به مواضع ستیزه جویان حمله کردند تنش‌های میان دو کشور افزایش یافت. پاکستان دو هواپیمای هندی را سرنگون کرد و خلبان یکی از آن‌ها را به اسارت گرفت. گفته می‌شود این نخستین حمله هوایی هند به خاک پاکستان از سال ۱۹۷۱ است که منجر به جدایی پاکستان شرقی [بنگلادش امروزی] از پاکستان شد. با این حال، تنش‌ها بر سر منطقه کشمیر همچنان ادامه دارد و یکی از نظامی‌ترین مناطق در جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
اين پاكستانيا عجب رويي دارن
خب معلومه كه آمريكا كه سهله هيچ كشوري حمله به تروريستا رو محكوم نميكنه
آخرین اخبار