همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) از شبکه جامع خدمات سلامت رضوی به منظور پاسخگویی به خدمات مورد نیاز گردشگران سلامت در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

رونمایی از شبکه جامع خدمات سلامت رضوی (RHN) در حرم مطهر رضوی/ شبکه جامعی در راستای پاسخ گویی به نیاز گردشگران سلامتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود شبستری رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از شبکه جامع خدمات سلامت رضوی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد با بیان اینکه ارائه خدمات جامع سلامت به گردشگران یکی از نیاز‌هایی است که در سال‌ها همواره مورد تقاضای گردشگران سلامت به ویژه در مشهد مقدس بوده گفت: بنیاد سلامت آستان قدس رضوی شبکه جامع خدمات سلامت رضوی را برای پاسخ‌گویی به این نیاز مهم راه‌اندازی کرد.

وی تصریح کرد: این شبکه جامع کلیه خدمات مورد نیاز گردشگران سلامت را به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی، از مبداء حرکت تا بازگشت مجدد به مبداء در دستور کار قرار داده است.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح‌های دیگری که اجرایی خواهد شد گفت: به دستور تولیت آستان قدس رضوی، ۲ میلیارد تومان برای تجهیز و ارائه خدمات مناسب‌تر بهداشتی و درمانی برای ۱۰ مرکز درمانی و خانه بهداشت شهرستان تربت جام منظور شد.

 شبستری افزود: با حمایت خیرین سلامت رضوی در کرمان نیز ساختمانی مزین به نام دارالشفاء امام رضا (ع) برای ارائه خدمات کلینیکال جامع به بیماران ام اسی و کلیوی اختصاص یافت. این مرکز درمانی به زودی تجهیز و خدمت‌رسانی به مردم منطقه را آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دارالشفای زائر شهر طرق نیز در مساحتی حدود ۴۰۰ مترمربع و به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سطح یک احداث شده است. در این دارالشفاء که فاز نخست از دارالشفاء امام رضا (ع) در این زائرشهر است، خدمات سلامت، بهداشت محیط، ویزیت پزشک عمومی، تزریقات  با بهره‌گیری از ظرفیت خادمیاران سلامت ارائه خواهد شد.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به نیاز مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی پیشرفته (سطح ۲ و ۳)، راه‌اندازی بیمارستان سیار رضوی در دستور کار بنیاد سلامت آستان قدس رضوی قرار گرفته است. بر این اساس ۴ دستگاه اتوبوس به منظور راه‌اندازی بیمارستان سیار رضوی به دستور تولیت آستان قدس رضوی اختصاص یافت که هم‌زمان با میلاد حضرت زهرا (س)، عملیات طراحی و نصب تجهیزات این سامانه سیار آغاز شد.

شبستری ادامه داد: همچنین با توجه به نیاز منطقه خواجه‌ربیع و رسالت مشهدمقدس به خدمات بهداشتی و درمانی، پروژه ساخت دارالشفاء جامع امام رضا (ع) خواجه‌ربیع از سوی بنیاد سلامت آستان قدس رضوی آغاز شد. زمین مناسب برای احداث این دارالشفاء جانمایی شد و هزینه مربوط به عملیات احداث این مرکز بهداشتی و درمانی نیز از سوی خیرین سلامت رضوی تأمین می‌شود.

انتهای پیام// ز. م


شبکه جامعی در راستای پاسخ گویی به نیاز گردشگران سلامت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.