رئیس شورای اسلامی بافران گفت: در آستانه عید نوروز مراسم سنتی پیشواز عید در این شهر تاریخی برگزار می شود.

سمیه بافرانی رئیس شورای اسلامی بافران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: حفظ و ترویج مراسم سنتی از ویژگی‌های انکارناپذیر مردم خونگرم بافران و از دیرباز زبان زد مردم کویر و شهرستان نائین بوده است.
 
به گفته وی، مردم این شهر به رسم دیرینه به صورت خودجوش پیشرو در ترویج و انجام آئین‌های سنتی و فرهنگی بوده اند که برنامه ویژه "پیشواز عید" از اهم و جز اولویت‌های پاسداشت آداب و رسوم سنتی ایرانی در این شهر می‌باشد.
این رئیس شورا گفت: برنامه "پیشواز عید" حدود یک هفته مانده به نوروز، با همراهی شهروندان و اجرای گروه موسیقی سنتی در کوچه پس کوچه‌های شهر و با حضور بانوان با چادر‌های رنگی برگزار و مردم بافران این گونه به استقبال بهار و نوروزی دوباره می‌روند.
 
بافرانی با اشاره به مراسمات سنتی چهارشنبه سوری گفت: خوشبختانه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در شهر بافران به گونه کاملا سنتی و با حضور اکثر شهروندان در محیطی صمیمانه و با برگزاری برنامه‌هایی چون، موسیقی محلی و سنتی و برنامه‌های طنز انجام می‌شود و سعی در حفظ آداب و رسوم اصلی و واقعی مرتبط با این ایام می‌شود.
 
وی در ادامه گفت:شهر بافران، شهری با قدمت تاریخی و پیشینه تاریخی است که امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری شهرداری شهر بافران بتوانیم در بحث اسکان گردشگران داخلی و خارجی تدابیری اتخاذ کنیم تا باعث جذب و حضور بیشتر گردشگران در شهر بافران شود و بازدید گردشگران بصورت مقطعی و گذرا نباشد.
 
رئیس شورای شهر بافران، بوستان فرهنگ این شهر را به عنوان محل تمرکز راهنمایان، جهت همکاری و راهنمایی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.
 
بافران شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان نائین با قدمت تاریخی و بافت سنتی و برخورداری از آثار تاریخی، چون قدمگاه امام رضا (ع)، حمام خزینه ای، بنای تاریخی یخچال بافران، مسجدجامع، قلعه رستم و... هرساله با برگزاری برنامه ویژه "پیشواز عید" حال و هوای متفاوتی از سال جدید را برای شهروندان و گردشگران رقم می‌زند. 
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری مراسم سنتی «پیشواز نوروز» در بافران

برچسب ها: شورای شهر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.