جانشین فرمانده انتظامی استان گفت:با وجود افرایش تردد جاده‌ای، سوانح رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان بیش از ۸ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ مهدی حاجیان جانشین فرماندهی انتظامی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،افزود : میزان تردد خودرو‌ها در راه‌های استان بیش از ۱۴ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده، اما با این وجود میزان تصادفات هشت و یک دهم درصد کاهش یافته است.

سرهنگ مهدی حاجیان اضافه کرد: علاوه بر پلیس راه ۳ واحد گشت انتظامی برای برخورد با جرائم در آزاد راه‌ها به طور مستمر گشت زنی میکنند.

عمیلاتی کردن ۴۰ درصد تماس‌ها با پلیس

وی با اشاره به تماس مردم با پلیس ۱۱۰ افزود: مردم در یازده ماه امسال بیش از ۵۹۵ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ داشتند که ۳۷ درصد این تماس‌ها عملیاتی شده است.

سرهنگ حاجیان افزود: در همین مدت شهروندان ۱۷ هزار و ۳۶۰ تماس هم با سامانه ۱۹۷ داشتند که ۴۰ درصد تماس‌ها قابل رسیدگی بود.

وی گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۷ هزار و ۵۹۰ پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس ارجاع داده شد که مشکلات خانوادگی با ۴۲ درصد بیشترین فراوانی را داشت.

افزایش جرایم سایبری در استان

جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در این مدت کشف جرائم سایبری هم ۸۳ درصد نسبت به پارسال رشد و ارتکاب جرم هم در این فضا نسبت به پارسال بیش از یک و نیم برابر افزایش داشته است.

وی افزود: ۳۲ درصد سرقت‌های مهم مانند سرقت منزل در استان کاهش داشته است و ۲۰ باند سرقت، ۴ باند کلاهبرداری منهدم و ۹ جاعل حرفه‌ای دستگیر شدند.

سرهنگ حاجیان درباره مبارزه با جرائم اقتصادی هم گفت:پلیس ۲۸۰ میلیارد ریال کالا در ۲۳ مورد احتکار کشف و ضبط کرد.

وی افزود: ۲۷۷ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال هم انواع کالا‌های قاچاق کشف شده است.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی استان بیش از یک میلیون لیتر سوخت هم کشف و پس از دستور قضایی به شبکه توزیع تحویل داده شد.

راه اندازی سامانه نما برای کشف اموال مسروقه

جانشین فرمانده انتظامی استان همچنین با اشاره به سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه بلاصاحب (نما) گفت: افرادی که اموالشان به سرقت رفته است از طریق ساتیت police.ir وارد این سامانه شوند و اموال سرقت شده خود را شناسایی کنند.

سرهنگ حاجیان افزود: افراد پس شناسایی اموال، مشخصات خود را ثبت و کد رهگیری دریافت و با مراجعه به پلیس آگاهی اموال خود را تحویل می‌گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تسریع در شناسایی اموال و رساندن آن به دست صاحبانش مهمترین هدف راه اندازی سامانه نما بیان کرد.
انتهای پیام/چ

رشد  ۸۳ درصد کشف جرائم سایبری  نسبت به پارسال در استان قزوین

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.