مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۳ واحد عطاری مداخله کننده در امر درمان در مهاباد پلمب شد.

دکتر سامرند مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: تاکنون ۳ واحد عطاری در سطح شهرستان مهاباد که در محل کاری فروش گیاهان بدون اخذ پروانه‌های قانونی اقدام به انجام غیر بهداشتی و غیر مجاز حجامت، و فروش دارو‌های گیاهی می‌کردند پلمب و پرونده آن‌ها به مراجع ذیربط ارسال شده است.

وی اظهار داشت: از تمامی عطاری‌ها و مراکز مداخله گر غیر مجاز در امر درمان در طول بهمن ماه در یک نشست در محل شبکه بهداشت و درمان با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی دعوت به عمل آمد و تذکرات لازم به متصدیان عطاری‌ها و سایر مراکز مداخله گر اعلام شد.

وی افزود: درمان یک امر تخصصی است و هیچ گاه دنبال این تخصص در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی خارجی نباشید چراکه زیر نظر وزارت بهداشت نبوده و قابل استناد نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان داشت: بازرسی‌های دوره‌ای از داروخانه‌ها انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند دارو‌های گیاهی را با نظر پزشک مربوطه از دارو خانه‌ها دریافت نمایند.

مرزنگ گفت: عطاری‌ها دارای مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای و صرفا کار در زمینه گیاهان دارویی می‌باشند و هرگونه انجام حجامت، فروش دارو‌ها در این مکان غیرمجاز بوده و تخلف به حساب می‌آید.

انتهای پیام / س خ

پلمب واحدهای داروی گیاهی در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.