مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی گلستان از راه‌اندازی ۷۰ هسته علمی و تخصصی در استان خبر داد و گفت: هدف از این کار شناسایی و سازماندهی افراد تحصیل‌کرده، شناسایی افراد نخبه و ممتاز و بهره‌گیری از آنان در ارتقای فعالیت‌های علمی هسته بوده است.

۷۰ هسته علمی در استان گلستان راه‌اندازی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل مهدیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حمایت از ۱۵۰ محصول دانش‌بنیان، راه‌اندازی ۷۰ هسته علمی و تخصصی و راه‌اندازی ۳۹ پایگاه علمی و پژوهشی از جمله این اقدامات بود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در سال‌های گذشته بعد از راه‌اندازی بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان انجام شده که سبب شناسایی و توانمندسازی نخبگان بسیجی استان و ارائه طرح‌های جدید و کاربردی شده است.

مهدیانی افزود: در این مدت از ۱۵۰ محصول دانش بنیان مبتکران، مخترعان و محققان بسیجی در قالب مرکز رشد حمایت مالی، مشاوره‌ای و کارگاهی شد، ضمن اینکه خانه نخبگان علمی بسیج و هیئت اندیشه‌ورز با هدف احصاء مسائل و مشکلات استان راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: تشکیل ۳ کارگروه تخصصی در حوزه‌های صنعت، زیست فناوری، عمران، معماری و شهرسازی، آمایش استان و بیان بیش از ۵۰ مسئله علمی استانی، تشکیل جلسات کارگروه‌های علمی و آموزشی نواحی و هم‌اندیشی برای شناسایی مسائل و مشکلات اولویت اول شهرستان‌ها کار‌هایی بود که انجام شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی ۳۹ پایگاه علمی و پژوهشی در سراسر استان حتی در نقاط مرزی خاطرنشان کرد: هدف از این رویداد تقویت و توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی در سطح پایگاه‌های علمی، توانمندسازی علمی و پژوهشی و مهارتی بسیجیان، تشریح فعالیت‌های علمی و آموزشی در سطح ناحیه با نگاه به ظرفیت‌های پایگاه و ایجاد روحیه شور و نشاط علمی در بین بسیجیان بوده است.

مهدیانی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های علمی آموزشی روش تحقیق، آموزش و توانمندسازی مدیران علمی مساجد منتخب استان و اجرای بیش از ۱۱۰ پروژه علمی در سطح ملی و استانی توسط نخبگان بسیجی به همراه برگزاری اردو‌های جهادی و پژوهشی با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی از جمله اقداماتی است که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نویدبخش آینده‌ای روشن برای استان گلستان است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته حضوری جدی در جشنواره‌های علمی کشور و استان داشته‌ایم و محصولات دانش‌بنیان ساخت نخبگان بسیجی را به نمایش گذاشتیم، همچنین با حضور نخبگان بسیجی نشست خبری با اصحاب رسانه برای تشریح اختراعات جدید مورد حمایت سازمان داشتیم.

مهدیانی افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از مسئولان، مخترعان و نخبگان استانی داشتیم که می‌توان به مسئولین علمی بسیج دانشجویی استان (۵۵ نفر)، روسای دانشگاه‌ها (۶۹ نفر)، مسئولین استانی (۳۲۰ نفر)، مخترعین، مبتکرین و نخبگان (۲۷۲ نفر)، اساتید بسیجی (۷۳۳ نفر)، مدیران علمی پایگاه‌های بسیج سراسر استان (۱۵۰۰ نفر) اشاره کرد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان در پایان از راه اندازی ۷۰ هسته علمی و تخصصی در استان خبر داد و گفت: هدف از این کار شناسایی و سازماندهی افراد تحصیل‌کرده، شناسایی افراد نخبه و ممتاز و بهره‌گیری از آنان در ارتقای فعالیت‌های علمی هسته بوده است.

خبرنگار خدیجه پرورش

انتهای پیام/پ

راه اندازی ۷۰ هسته علمی و تخصصی در استان گلستان

برچسب ها: بسیج ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.