المنار گزارش داد سفر بشار اسد به تهران یک ضربه محکم به همه بلندپروازی‌های صهیونیست‌ها برای تضعیف سوریه و محور مقاومت بود.

سفر بشار اسد به تهران خاری در چشم دشمنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به ایران باعث نگرانی هرچه بیشتر صهیونیست‌ها در تل آویو شد و تحلیلگران صهیونیست، این سفر را «پیروزی محور مقاومت و شکست ارزیابی‌های اسرائیل» دانستند.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب افزود: صهیونیست‌ها پیش‌بینی کرده بودند اسد از نبردی که کشورش شاهد آن بود ضعیف خارج خواهد شد.

گزارشگر المنار گفت: رژیم صهیونیستی، سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران و دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مسئولان ارشد جمهوری اسلامی را با دقت پیگیری کرد.


بیشتر بخوانید: واکنش سید حسن نصر‌الله به دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب


شماری از محافل صهیونیستی معتقدند این دیدار نشانه دیگری از ثبات اوضاع در سوریه و عمق روابط راهبردی بین تهران و دمشق است که باعث نگرانی تل آویو شده است به ویژه آنکه صهیونیست‌ها تلاش‌های گسترده‌ای می‌کنند تا به این روابط ضربه بزنند و محور مقاومت را که بزرگترین چالش برای این رژیم است، تضعیف کنند.

عودد گرانوت، تحلیلگر صهیونیست در امور عربی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «تصاویر به مثابه هزار دلیل و برهان از نخستین سفر بشار اسد به تهران پس از بحران در سوریه است. کسی که در کنار روحانی در مراسم استقبال از بشار اسد نشسته بود، قاسم سلیمانی بود.»

گزارشگر این شبکه تصریح کرد صهیونیست‌ها در تحلیل‌های خود به سفر بشار اسد به ایران در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه متمرکز شده بودند. صهیونیست‌ها از روس‌ها به دلیل آنچه که ادامه حضور قدرتمند ایران در ارتش سوریه می‌نامند؛ گله دارند.

الون بن دافید، تحلیلگر نظامی صهیونیست به تلویزیون این رژیم گفت: «همزمان با سفر نتانیاهو به مسکو، نیرو‌های محور مقاومت در حال تقویت روابط در میان خودشان هستند. اسد سفرش را به تهران انجام داد و با رهبر معظم ایران و روحانی دیدار کرد که نشان می‌دهد این محور همچنان دارای ائتلاف عمیقی است.»

روعی کایس، تحلیلگر صهیونیست در امور عربی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «هدف از زمان این دیدار آن بود که بگوید همکاری بین دمشق و تهران و تلاش‌های ایران برای تمرکز بر سوریه ادامه خواهد داشت و آیت‌الله خامنه‌ای به او گفتند: حمایت‌ها در رویارویی با سیاست اسرائیل و آمریکا تداوم دارد. با وجود آنکه این دیدار استثنایی دو روز پیش از سفر نتانیاهو به مسکو انجام شد، اما اسد و ایران آنچه را که می‌خواهند انجام می‌دهند.»

گزارشگر این شبکه افزود گفتنی است اسرائیل بار‌ها تفسیر نادرستی از تحولات سوریه داشته است نخستین آن نیز ارزیابی اشتباهش بود که اعلام کرد رئیس جمهور اسد بیشتر از چند هفته در قدرت باقی نخواهد ماند علاوه بر اینکه سازمان‌های امنیتی صهیونیستی هم در پیش بینی پیروزی قاطعانه، شکست خوردند.

سفر بشار اسد به تهران یک ضربه محکم به همه بلندپروازی‌های صهیونیست‌ها برای تضعیف سوریه و محور مقاومت بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.ه.د.ی
۰۸:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
سفر بشار اسد بعد از آرام گرفتن فتنه ی داعش همانند خاری شد که در چشم دشمنان این دو کشور فرو رفت.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۳:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
بچه بودم از تلویزیون تماشا می کردم درجنگ شش روزه که اعراب شکست خوردند و سوریه را تنها گذاشتند .صهیونیست هاارتفاعات جولان را مثل یک کوه آتش فشان کرده بودن .فقط آتش بود . ولی مرحوم حافظ اسد بدون حمایت رژیم های مرتجع عرب مقاومت کرد .خداوند ایشان را رحمت کند
آخرین اخبار