عادل عبدالمهدی گفت: ما مصمم هستیم که مسائل راهبردی را با رئیس‌جمهور ایران که قرار است به زودی به بغداد سفر کند، تعیین تکلیف کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق گفت: ما مصمم هستیم که مسائل راهبردی را با رئیس‌جمهور ایران که قرار است به زودی به بغداد سفر کند، تعیین تکلیف کنیم.

نخست وزیر عراق گفت: حضور نظامی بیگانگان در عراق صرفاً برای آموزش نظامیان عراقی است.

او تاکید کرد: داعش در سوریه به محاصره افتاده است و می‌کوشد که از هر روزنه‌ای استفاده کند، اما ما اجازه این کار را به آن‌ها نخواهیم داد.

عبدالمهدی خاطرنشان کرد: ما با مسئله خانواده‌های داعشی‌ها در سوریه محتاطانه تعامل می‌کنیم به گونه‌ای که امنیت عراق تضمین شود.

عبدالمهدی گفت: عراق نزدیک به ۲۵۰ عنصر داعشی عراقی را از سوریه تحویل گرفته است. وزارت کشور و دستگاه‌های مربوطه باید در مورد نحوه برخورد با آن‌ها و تعیین زندان‌های مناسب آن‌ها اقدام کنند.

نخست وزیر عراق افزود: خانواده این تروریست‌ها به دو گروه تقسیم خواهند شد که اولی آنهایی هستند که توسط داعش محاصره و به اجبار همراه آن شدند و گروه دیگر خانواده‌هایی هستند که به اختیار به داعش پیوسته اند. با هر گروه متناسب با جرم آن‌ها برخورد خواهد شد.

عبدالمهدی در پایان تاکید کرد: با تروریست‌های خارجی نیز متناسب با جرم هر یک برخورد خواهد شد و آن‌هایی را که کشورشان از پذیرش آن‌ها خودداری کنند، نخواهیم پذیرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار