همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) همایش اسوه‌های صبر و مقاومت و تجلیل از مادران، همسران و فرزندان شهدای استان کرمانشاه برگزار شد.

استان کرمانشاه سه هزار شهید بمباران دارد/تجلیل از اسوه های صبر و مقاومتبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، همایش اسوه‌های صبر و مقاومت به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار و در آن از ۱۰۰ بانوی نمونه از مادران، همسران و فرزندان شهدا به پاس ایستادگی‌شان تجلیل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این جشنواره، معرفی اسوه‌های مقاومت به جامعه به ویژه به نسل جوان را یکی از اهداف و ماموریت‌های این بنیاد عنوان کرد کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در قالب برنامه‌های فرهنگی مادران و همسران شهدا را به عنوان الگو‌های مقاومت به جامعه معرفی کنیم.

سردار مرادعلی محمدی  پشتیبانی از رزمندگان را یکی از نقش آفرینی‌های زنان استان دانست و گفت: زنان استان کرمانشاه دوشادوش رزمندگان برای دفاع از کیان ایران اسلامی تلاش کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ اثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه سه هزار شهید بمباران دارد، گفت: این استان همچنین یک هزار زن شهیده دارد که از این لحاظ دومین استان کشور هستیم و از نظر زنان جانباز نیز مقام اول کشور را داریم.
سردار محمدی افزود: بنیاد حفظ آثار استان در تلاش است زندگینامه و ایثارگری و رشادت‌های این زنان را در قالب کتاب گردآوری و منتشر کند.
وی ثبت حماسه مردم استان کرمانشاه در دوران جنگ و تهیه و تدوین دایره المعارف استان را نیز در برنامه بنیاد دانست و افزود: جلد اول این دایره المعارف سوم خرداد امسال رونمایی می‌شود.

در این جشنواره از سه کتاب خاطرات مادر یاری، رویا‌های نیلگون و آژیر قرمز نیز رونمایی شد.

انتهای  پیام/ز

استان  کرمانشاه یک هزار زن شهید دارد

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.