مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد ۵۸۸ نفر زندانی غیرعمد این استان چشم انتظار کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران نوع دوست هستند تا در آستانه عید نوروز به آغوش گرم خانواده‌های خود برگردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تقی پور مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی ضمن دعوت از اصحاب رسانه برای یاری به همگانی کردن و ترویج فرهنگ کمک به زندانیان غیرعمد، اظهار داشت: بدون تردید رسانه‌های گروهی می‌توانند با فرهنگ سازی نسبت به آزادی زندانیان غیر عمد گامی بلند و موثر بردارند.

وی نیاز مالی ۵۸۸ زندانی غیرعمد استان برای آزادی از بند را افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: البته بخشی از این مبالغ در قالب کمک‌های تسهیلاتی بانک مرکزی و اعتبارات ستاد دیه و همچنین بخشش طرف‌های دعوی و شاکیان قابل تامین است، اما قسمت عمده این مبلغ نیازمند مساعدت خیرین و نیکوکاران می‌باشد.

تقی پور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی با هزینه ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شده اند، افزود: از این مبلغ ۱۹ میلیارد تومان توسط تعداد ۲۰۰ شاکی پرونده بخشیده شده و ۷۵ میلیارد تومان نیز مشمول اعسار و تقسیط از دیه شده است.

وی عملکرد سه سال اخیر ستاد دیه آذربایجان شرقی را بیشتر از عملکرد ۱۴ ساله این ستاد بیان کرد و گفت: طی ۱۴ سال گذشته یکهزار و ۳۵ نفر توسط این ستاد از زندان آزاد شده بودند که این رقم در سه سال اخیر به یکهزار و ۴۰۰ نفر اقزایش یافته است.

تقی پور، استفاده از تسهیلات کم بهره و بدون کارمزد بانک مرکزی برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد را مور اشاره قرار داد و با بیان اینکه این اعتبارات برای سالجاری ۱۰۰ میلیارد تومان برای کل کشور است، اظهار داشت: از ابتدای امسال در آذربایجان شرقی ۴ میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده است.

وی آذربایجان شرقی را جزو استان‌های با جمعیت پایین کیفری و تبریز را در رده پایین‌ترین این آمار در میان کلانشهر‌های ایران اعلام کرد که به گفته وی این امر نشان دهنده پاک بودن استان به لحاظ انواع جرایم و نیز همت والای خیرین و نیکوکاران برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد می‌باشد.

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی، شهرستان اهر را دارای بیشترین زندانی غیرعمد آزاد شده استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به جمعیت کیفری آن اعلام کرد.

 

انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: دادگستری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار