همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) ساختمان جدید دبیرستان تخصصی علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرای ولایت در ناحیه ۲ رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، این ساختمان در مساحت هزارو ۱۰۰ متر مربع و ۶۰۰ متر مربع زیر بنا که جز فضا‌های آموزشی، آموزش و پرورش گیلان بود با ۵۵۰ میلیون ریال تجهیز و نوسازی شد و در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان قرار گرفت.

در آیین افتتاح این ساختمان، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: دبیرستان تخصصی علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرای ولایت از سال ۸۶ در ۲ شهر رشت و تالش راه اندازی شده است و در حال حاضر ۱۱۵ نفر از دانش آموزان در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: رشته علوم و معارف اسلامی در کنار رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی یکی از رشته‌های دوره دوم متوسطه نظری است و به فارغ التحصیلان این رشته، پس از دوره دوم متوسطه، دیپلم رشته علوم و معارف اسلامی اعطا می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: دانش آموزان مدارس معارف اسلامی هم می‌توانند در حوزه‌های علمیه ادامه تحصیل دهند و هم در کنکور دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شرکت کنند و با توجه به علاقمندی خود در همه رشته‌های گروه آموزشی علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

حجت الاسلام جمال یاری افزود: دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت در مدت ۳ سال فقط دروس علوم و معارف اسلامی را از جمله عربی، اخلاق، احکام، معارف قرآنی، تاریخ و جریان شناسی اندیشه‌های معاصر را آموزش می‌بینند.

وی از آمادگی اداره تبلیغات اسلامی گیلان برای راه اندازی دبیرستان تخصصی علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت ویژه دانش آموزان دختر نیز خبر داد و گفت: در صورت قرار دادن فضای آموزشی از سوی آموزش و پرورش می‌توانیم این دبیرستان را برای دانش آموزان دختر راه اندازی کنیم.
همچنین، حجت الاسلام کاظم غلام حضرت حجت، مدیر این واحد آموزشی گفت: در حال حاضر دبیرستان تخصصی علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت رشت ۵۲ دانش آموز دارد.

وی از ظرفیت پذیرش ۷۰ دانش آموز پسر در سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: متقاضیان تحصیل در این دبیرستان از طریق آزمون و مصاحبه حضوری پذیریفته می‌شوند.

حجت الاسلام کاظم غلام حضرت حجت تصریح کرد: پیش از این دانش آموزان دبیرستان تخصصی علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت رشت در یک واحد استیجاری مشغول به تحصیل بودند.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از ساختمان جدید دبیرستان تخصصی علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرای ولایت در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.