رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده، تعداد ۹۵۶ نفر از زندانیان استان مشمول عفو مزبور قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: طبق بررسی های به عمل آمده، تعداد ۹۵۶ نفر از زندانیان استان مشمول عفو مزبور قرار گرفته اند که مطابق شرایط و حدنصاب های قانونی، تعداد ۵۱۷ نفر از این افراد که ۱۳ نفر از آنها زن بودند از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به برخی عناوین مجرمانه خارج از شمول این عفو گفت: طبعا جرائمی همانند سرقت های مسلحانه، تجاوز به عنف، قاچاق عمده مواد مخدر از عفو مستثنی هستند و این استثنا بیانگر اهمیتی است که نظام برای امنیت و رفاه جامعه قائل است و قطعا کسانی که باعث تضییع حقوق عمومی جامعه شوند و یا مخل نظم و آسایش شهروندان باشند نمی توانند از این عفو برخوردار گردند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین بیان کرد: امسال با کمک های خیرین، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شکات و پذیرش درخواست اعسار محکومین و تقسیط محکوم به، تعداد ۲۲۳ نفر از محکومین جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد شده اند.

جعفری با بیان این که ۲۱۲ نفر از این افراد مرد و تعداد۱۱ نفر زن بودند، تصریح کرد: طبق آمار موجود، این دسته از مددجویان آزاد شده شامل هفت نفر از محکومین دیه، ۱۵۱ نفر از محکومین مالی(غیر از کلاهبرداری)، ۵۲ نفر از محکومین به پرداخت مهریه و ۱۳ نفر از محکومین به پرداخت نفقه بودند.

وی کل بدهی محکومین آزاد شده را ۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: چهار میلیارد ریال از این مبلغ از محل اخذ رضایت شکات، ۱۲ میلیارد ریال از محل پذیرش درخواست اعسار و مابقی از محل کمک های مردمی و تسهیلات قرض الحسنه فراهم شده است.

انتهای پیام/ب

صحبتهای رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص آزادی زندانیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.