معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با راه اندازی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان درکشور گام مهمی برای ارتقای جایگاه علمی و تحقیقاتی کشور برداشته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان قزوین با اشاره به راه اندازی بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان درکشور گفت: سرمایه در گردش آن‌ها به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و یک حرکت جدی در صنعت و جامعه با کمک جوانان نخبه کشور ایجاد شده است و امیدواریم این حرکت همچنان پر شتاب ادامه پیدا کند که بتواند پایه اقتصاد کشور شود.

ستاری افزود: اقتصاد ما از منبع محور باید به انسان محور تبدیل شود در این زمینه بستر فوق العاده‌ای در کشور ایجاد شده که به این سمت برویم.

ستاری یادآور شد: طرح‌های زیادی توسط شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شده است  البته بسیاری از آن‌ها نوپا و جوان هستند و استارتاپ‌هایی هستند که به تازگی کارشان را آغاز کرده اند.

وی گفت: این واحد‌ها بتدریج به شرکت‌های بزرگی تبدیل خواهند شد، زیرا برخی از آن‌ها فروش چند هزار میلیارد تومانی در سال دارند.

وی با بیان اینکه اتفاق بزرگی در کشور رخ داده که موحب تحول علمی خواهد شد، گفت: تجاری سازی یک فرایند است که همه جزو آن هستیم و پارک‌های علم و فناوری مراکز رشد و دانشگاهها، محیط کسب و کار و مردم عادی همه بخشی از سیستم تجاری سازی محصول هستند که می‌توانند بازار شرکت‌ها را تضمین کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: تجاری سازی یک فرهنگ عمومی است و کاری که ما در چهار سال گذشته در این رشته انجام دادیم توسعه این فرایند‌ها بوده و یک مکانیزمی ایجاد شده که بستر آن در بخش خصوصی است و باید سرمایه گذا‌ی کند.

وی اظهار کرد: در دنیا در عرصه علم و فناوری در رده پانزدهم و در منطقه اول هستیم و در بین کشور‌های اسلامی رتبه اول را داریم.

انتهای پیام/

سفر معاون علمی رییس جمهور به قزوین

برچسب ها: اخبار علمی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.