کارشناس مسائل آمریکا گفت: دموکرات ها حتی اگر برجام را دوباره احیا کنند آن را به شکل اولیه تجدید نخواهند کرد.

دموکرات‌ها سفره محبت برای ایران پهن نکرده‌اندعلی بیگدلی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحلیل‌های موجود در مورد امکان پیروزی دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و جان گرفتن دوباره برجام، اظهار کرد: توافق هسته‌ای با ایران  در تعاملات انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه می‌تواند موضوعی رقابتی تلقی شود.

کارشناس مسائل آمریکا بیان کرد: در کنگره آمریکا  نماینده‌های دموکرات صحبت‌هایی را در رابطه با سیاست های غلط ترامپ در قبال  ایران مطرح کرده اند. 

وی ادامه داد: دموکرات ها مدعی هستند که نه تنها نباید مرزها را  روی ایران بست بلکه باید درهای مذاکره را به سمت تهران  گشود و این در حالی است که ترامپ و جان بولتون با در پیش گرفتن رویکردهای افراطی به صراحت دنبال تغییر نظام در ایران هستند.

بیگدلی تصریح کرد: این ادعا که با روی کار آمدن دموکرات‌ها   برجام دوباره جان خواهد گرفت ریشه داخلی دارد و برخی تلاش می کنند چنین موضوعی را بر افکار عمومی القا کنند.  

وی تاکید کرد: نمی‌توانیم این استدلال را مطرح کنیم که با پیروزی دموکرات‌ها برجام دوباره جانی تازه خواهد گرفت اما اگر فرض کنیم این اتفاق روی دهد برجام تحت هیج شرایطی به شکل اولیه خود باز نخواهد گشت و به عنوان یک قرارداد با موضوعاتی جدید روی میز قرار خواهد گرفت.

کارشناس مسائل آمریکا گفت: دموکرات ها حتی اگر برجام را دوباره احیا کنند باز هم آن را به شکل اولیه تجدید نخواهند کرد زیرا آنها  برای ایران سفره محبت پهن نکرده‌اند و قطعا شرط و شروطی را مد نظر قرار  می دهند. 

بیگدلی ادامه داد: دموکرات ها در موضوعاتی نظیر حقوق بشر با اروپا هم فکر بودند و این که برخی فکر می کنند آنها بهترهستند تنها به دلیل  رویکرد خصمانه ترامپ بوده  و در حقیقت  اصلی ترین هدف هر دو حزب تامین منافع آمریکاست.

وی بیان کرد:  بعد از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا٬ تحولی را سیاست‌های ترامپ به عنوان پیروز انتخابات  نخواهیم دید؛ چرا که تفکر ترامپ تنها منحصر به خود او نیست؛ بلکه نشات گرفته از سیاست‌های جمهوری خواهان است که جزو سرمایه‌داران بزرگ آمریکا محسوب می شوند و  وابسته به مسیحیان راست گرا هستند.

کارشناس مسائل آمریکا افزود:  جمهوری خواهان به دنبال عملیاتی کردن شعار ترامپ یعنی آمریکا اول٬ هستند  تا این کشور همچنان قدرت اول جهان باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار