مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت: ۱۲۰ میلیون مترمکعب ازروان‌آب‌های پاییزوزمستان سال جاری استان کرمان جمع‌آوری شده است.

جمع آوری روان آب های استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت: امسال به دلیل اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات بیشتری به این کار تعلق گرفته است، سازه‌های آبخیزداری بیشتری ساخته شده است و این سازه‌ها توانست ۱۲۰ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های پاییزه و زمستانه امسال را مدیریت کند.

وی افزود: بند‌های آبخیزداری پروژه‌هایی هستند که در مسیر رودخانه، دشت و مکان‌هایی از این دست ساخته می‌شوند تا سرعت آب را کم کنند.
وی بیان داشت: امسال به دلیل اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات بیشتری به این کار تعلق گرفته است، سازه‌های آبخیزداری بیشتری ساخته شده است و این سازه‌ها توانست ۱۲۰ میلیون متر مکعب از روان آب‌های پاییزه و زمستانه امسال را مدیریت کند.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که مجموع سازه‌های آبخیزداری ۳۰ سال گذشته، ۳۸۰ میلیون متر مکعب روان‌آب را مدیریت کرده است، بیان کرد: با وجود اینکه بارش‌های امسال مطلوب بوده است، اما هنوز ۷۰۰ میلیون متر مکعب در آب‌های زیر زمینی کمبود داریم که در صورت تامین این مقدار آب، سفره‌های ما به تعادل خواهند رسید.
انتهای پیام/ح

کنترل روان آب ها در کرمان

برچسب ها: باران ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار