مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : از استان کرمانشاه ۲۰ هزار و ۵۳۹ نفر برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشستی خبری، از انجام برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری دومین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان باسراسر کشور در کرمانشاه خبرداد و در خصوص زمان و نحوه برگزاری آزمون گفت : بخش کتبی آزمون همزمان با دیگر استان‌های کشور ۹ اسفند برگزار خواهد شد که بجز شهرستان ثلاث باباجانی در هر شهرستان یک حوزه امتحانی را برای برگزاری آزمون مشخص کرده ایم.

وی گفت : زمان برگزاری آزمون شفاهی نیز از یازدهم تا هفدهم اسفند خواهد بود که برای برگزاری این آزمون نیز ۹ حوزه امتحانی را در سطح شهرستان‌های استان تعیین کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین بابیان اینکه ۲۰ هزار و ۵۳۹ نفر از استان کرمانشاه برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند، عنوان کرد: از این تعداد ۷۹ درصد یعنی ۱۶ هزار و ۱۶۳ نفر را بانوان و ۲۱ درصد دیگر یعنی چهار هزار و ۳۷۶ نفر را آقایان تشکیل داده اند.

وی بابیان اینکه تعداد ثبت نامی‌های استان کرمانشاه نسبت به مشابه سال قبل رشدی دو برابری دارد، اظهارکرد: امسال از نظر تعداد ثبت نام کننده در این آزمون بعد از استان‌های خراسان رضوی و اصفهان، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

جعفری تصریح کرد: دو هزار و ۸۶۲ نفر از ثبت نام کنندگان از شهرستان کرمانشاه هستند که دانشکده صنعتی برای برگزار آزمون آن‌ها مشخص شده است.

وی در ادامه بااشاره به همکاری خوب دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری مطلوب این آزمون، گفت: خوشبختانه طی دوسالی که این آزمون را همزمان با سراسر کشور برگزار می‌کنیم، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی شاهد برگزاری شایسته آزمون بوده ایم .

 

 

انتهای پیام/د

حضور کرمانشاه در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

 

برچسب ها: مطبوعات ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.