رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت:۳۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی واحد‌های اقماری شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، سنقر و جوانرود نیاز است.  

 ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی واحد‌های اقماری نیاز استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی  گفت: افتخار می‌کنم که بیش از متوسط همه دانشگاه‌ها از بودجه‌های دولتی برای دانشگاه رازی سهم گرفتم و هم‌اکنون روند توسعه دانشگاه رازی از نظر استاندارد‌های آموزش عالی، قابل مقایسه با همه استان‌ها است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی واحد‌های اقماری شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، سنقر و جوانرود نیاز است گفت: علاقه‌مند به ایجاد پژوهشکده‌های مرتبط با صنایع در شهرستان اسلام‌آبادغرب هستیم و تمام و کمال به توسعه آموزش عالی استان اعتقاد داریم.
وی افزود:بحث واحدهای اقماری دانشگاه رازی از سال ۱۳۸۵ مطرح و در سال ۱۳۹۰ برای این مجموعه‌ها موافقت اصولی صادر شد و از سال ۹۰ با مشکلاتی در خصوص واحدهای اقماری مواجه هستیم، به‌طوریکه وضعیت نامناسب این مجموعه‌ها ازجمله دانشکده اقماری اسلام‌آبادغرب منجر به اعتراضات دانشجویی، عدم شرکت در جلسه امتحان و... شد که البته یک دوره از دانشجویان این واحد اقماری نیز فارغ‌التحصیل شدند.
 
وی با اشاره به وضعیت دانشکده اقماری اسلام‌آبادغرب گفت: اسلام‌آبادغرب به‌عنوان دومین شهر بزرگ استان کرمانشاه همچنان جای توسعه آموزش عالی دارد بسیاری از واحدهای اقماری در کشور جمع می‌شود اما این نگاه در مورد اسلام‌آبادغرب وجود ندارد و سیاست وزارت علوم نیز بر این است که یک واحد اقماری با استانداردهای دانشگاه رازی در شهرستان اسلام‌آبادغرب احداث شود.

 وی بیان کرد:سال گذشته اعتبار آموزش عالی در استان کرمانشاه به ازای هر نفر در سرانه جمعیتی ۶۴ هزار تومان بود اما در استان اصفهان ۹۰ هزار تومان بوده است. در کرمانشاه با احتساب ۱۲ هزار و ۶۰ نفر صندلی دولتی ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار آمد و در واقع به ازای جمعیت یک میلیون و ۹۵۲ هزار نفری، ۷۳ هزار تومان لحاظ شد اما این اعتبار در همدان ۱۱۱ هزار تومان و در یزد ۱۳۱ هزار تومان بود و این انتظار نیز در مجموعه استان و نمایندگان به وجود آورده که باید توسعه اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ز


واحد اقماری با استانداردهای دانشگاه رازی در شهرستان اسلام‌آبادغرب احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.