رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از تحصیل ۱۰۰ دانشجوی خارجی مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت : عمده این دانشجویان از کشور عراق هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : بررسی تحولات آموزش عالی طی ۴۰ سال اخیر نشانگر رشد قابل ملاحظه در بسیاری از شاخص هاست.

وی گفت : در مقایسه بسیاری شاخص‌ها نظیر تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی، تعداد رشته‌ها و ... طی سال ۹۷ با سال ۵۷، به جرات می‌توان ادعا کرد این شاخص‌ها حدود ۲ هزار درصد رشد داشته است.

اعلمی آل آقا افزود: در حالی که پیش از انقلاب تنها چهار رشته دانشگاهی در دانشگاه رازی وجود داشت هم اکنون این تعداد به حدود ۳۰۰ کد رشته افزایش پیدا کرده اند که ۷۰ درصد آن‌ها مربوط به تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) است.

رئیس دانشگاه رازی گفت: هم اکنون نیز حدود ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که ۳۰ درصد آن‌ها در حال سپری کردن دوران تحصیلات تکمیلی خود هستند در حالی که پیش از انقلاب دانشجوی ارشد در استان بسیار کم بود.

وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت‌های عمرانی دانشگاه رازی از بعد از دوران دفاع مقدس، یادآور شد: در این سال‌ها سطح زیربنای دانشگاه با دانشکده‌ها و موسسات زیرمجموعه را به ۲۴۰ هزار متر مربع رسانده ایم که تقریبا با توجه به تعداد دانشجویان به استاندار‌های بین المللی نزدیک است.

اعلمی آل آقا تاکید کرد: آنچه که در سال‌های اخیر مورد تاکید دانشگاه رازی بوده افزایش کیفیت آموزش‌های ارائه شده و ارتقاء سطح علمی دانشجویان در پایه‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف بوده است.

 

 

انتهای پیام/د

بررسی تحولات آموزش عالی طی ۴۰ سال اخیر

 

برچسب ها: مطبوعات ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.