رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، دیروز با حواشی فراوانی همراه بود و امروز هم اکثر رسانه‌های کشور‌های مختلف جهان درگیر پوشش آن حواشی و اتفاقات پس از آن هستند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا، دیروز با حواشی فراوانی همراه بود. از انگلیس تا ایتالیا و اسپانیا حاشیه هایی رخ داد که امروز هم اکثر رسانه های کشورهای مختلف جهان درگیر پوشش آن حواشی و اتفاقات پس از آن هستند.

 لاپوشانی جنجال "کپا" در سرپیچی از دستور ساری 

مهمترین حاشیه شب گذشته در فوتبال اروپا، در بازی فینال جام اتحادیه انگلیس رخ داد، جایی که منچسترسیتی در ضربات پنالتی چلسی را شکست داد و قهرمان شد. اما مهمترین اتفاق آن مسابقه قهرمانی سیتی نبود بلکه اتفاقاتی بود که در دقیقه ۱۲۰ و پیش از ضربات پنالتی رخ داد. ساری سرمربی چلسی پیش از آغاز ضربات پنالتی قصد داشت، کپا آریزابالاگا دروازه بان تیمش را تعویض کند و در ضربات پنالتی از کابایرو در درون دروازه استفاده کند اما کپا از بیرون رفتن از زمین سر باز زد و از زمین مسابقه خارج نشد تا تعویض صورت نگیرد. سرمربی ایتالیایی چلسی از این حرکت کپا بسیار عصبانی شد و حتی قصد داشت به رخنکن برود اما به کنار زمین برگشت. کپا در ضربات پنالتی یک پنالتی هم باز بازیکنان سیتی گرفت اما نتوانست مانع شکست تیمش شود.

ساری پس از بازی درباره این حواشی گفت : این اتفاق یک سوتفاهم بود. اشتباه از من بود. فکر کردم او مصدوم است. حق با او بود اما به شیوه ای نادرست آن را ابراز کرد. فکر می کنم رفتارش کمی نادرست بود.

کپا نیز درباره سرپیچی اش از فرمان سرمربی گفت: این ماجرا یک سوءتفاهم بود. من هرگز قصد نداشتم سرپیچی کنم. چون دو بار پزشک‌یارها برای مداوای من وارد زمین شده بودند فکر می‌کردم سرمربی گمان می‌کند دچار مشکل شده‌ام و نمی‌توانم ادامه بدهم. دو سه دقیقه همه چیز به هم ریخته بود و نمی‌دانستم چه اتفاقی دارد می‌افتد تا اینکه پزشک‌یارها رفتند و روی نیمکت نشستند. من در واقع داشتم سعی می‌کردم بگویم که از نظر بدنی مشکلی ندارم و می‌توانم ادامه بدهم.

البته این توضیحات ساری و کپا هیچ کارشناس و بیننده تلوزیونی را قاتع کرد و در تصاویر کاملا مشخص بود که کپا از دستور سرمربی سرپیچی کرده است.


بیشتر بخوانید:

چلسی ۰ (۳) - منچسترسیتی ۰ (۴) / قهرمانی شاگردان پپ در شب حاشیه سازی عجیب کپا

ممانعت دروازه‌بان چلسی از تعویض در بازی با منچسترسیتی + فیلم


حمایت پولیتانو از ایکاردی و واکنش پرشیچ

دیدار شب گذشته فیورنتینا و اینتر در سری آ ایتالیا نیز حواشی بسیار زیادی داشت. مهمترین حاشیه مسابقه پس از گل پولیتانو رخ داد. متئو پولیتانو بعد از به ثمر رساندن گل دوم اینتر برابر فیورنتینا، برای ادای احترام به ایکاردی مانند او خوشحالی کرد و دستهایش را بغل گوشش گذاشت اما ایوان پریشیچ خیلی سریع وارد عمل شده و مانع این کار شد.

در حالی که این روزها ایکاردی با مدیران اینتر دچار اختلافات فراوان شده و حتی بازوبند کاپیتانی هم از وی گرفته شده، این شادی گل باعث جنجال شده است. ایکاردی چند مسابقه است که در لیست تیم اینتر هم برای بازیها قرار نمی گیرد که البته دلیل این کار از سوی اسپالتی سرمربی تیم، مصدومیت کمر عنوان شده اما بسیار از خبرنگاران ایتالیایی، مصدومیت را بهانه ای می دانند برای جریمه کردن ایکاردی و معتقدند او مصدوم نیست.

صحبت های وندا نارا همسر ایکاردی که چندی پیش گفته بود، هافبک های اینتر به خوبی مائورو را تغذیه نمی کنند و مدیران باید به فکر خرید هافبک باشند هم باعث شده تا برخی از هافبک های اینتر با ایکاردی دچار اختلاف شوند و به همین دلیل پرشیچ دشیب مانع خوشحالی پولیتانو به سبک ایکاردی شد.

داور رکورد دیر ترین گل سری آ را جابجا کرد!

حاشیه های بازی ویولا و نراتزوری فقط به خوشحالی پولیتانو خلاصه نمی شود. دیشب در حالی فیورنتینا گل تساوی را در یازدهمین دقیقه از وقتهای تلف شده نیمه دوم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند که به نظر می رسد داور حتی با استفاده از VAR در اعلام پنالتی اشتباه کرد. این گل که دیرترین گل تاریخ سری آ (دقیقه 111) لقب گرفت در صحنه برخورد توپ فدریکو کیه زا به بدن دنیل دی آمبریزیو در شرایطی به اشتباه پنالتی گرفته شد که کارشناس اسکای مدعی شد نه تنها این صحنه پنالتی نبود، بلکه بازیکن فیورنتینا قبل از این اتفاق روی دی آمبروزیو مرتکب خطا شده است و این موقعیت به هیچ عنوان پنالتی نبوده است.در این صحنه نیز قاضی میدان بارها صحنه را مرور کرد اما در نهایت روی تصمیم اشتباه خود پافشاری کرده و اینتر را از کسب پیروزی محروم کرد.

لوچانو اسپالتی، سرمربی اینتر، در پایان بازی از این تصمیم داور آنقدر عصبانی بود که در کنفرانس خبری بعد از بازی نمی‌توانست خشم خود را پنهان کند. اسپالتی در پایان بازی گفت: خیلی روشن است. توپ به سینه برخورد کرد. هیچ بحثی در این نیست. هیچ شکی نیست. توپ به سینه خورد. ما خیلی روشن و واضح دیدیم. همه از کنار خط طولی زمین VAR را دیدند. همه دیدند. توپ به سینه خورد.


فیورنتینا ۳ - اینتر ۳/ نراتزوری با دریافت دیرترین گل تاریخ سری آ. پیروزی را از دست داد


 کمک داور ویدیویی  در نقش هوادار تیم سلطنتی!

اشتباهات داواران حتی با استفاده از VAR فقط مخصوص سری آ و بازی اینتر نبود بلکه در بازی شب گذشته رئال مادرید و لوانته داور مسابقه یک پنالتی بسیار عجیب برای رئال مادرید اعلام کرد.

در دیدار رئال مادرید در خانه لوانته، در اواخر بازی کاسمیرو با یک شبیه سازی قابل تشخیص در محوطه جریمه حریف، خودش را با شدت تمام به زمین انداخت و داور را مجاب به اعلام یک ضربه پنالتی مهم به سود کهکشانی ها کرد.جالب اینجاست داور چندین بار این اتفاق را با استفاده از تکنولوژی بازبینی صحنه مشاهده کرد اما باز هم تصمیم وی تغییری نکرد تا رئال مادرید با بهره گیری از یک اشتباه مسلم داوری به گل دوم رسیده و به یک پیروزی مهم دست یابد. بسیاری معتقد بودند آمدن VAR باعث می شود تا این اشتباهات داوری به سود مخصوصا رئال مادرید که در چند سال اخیر در لیگ قهرمانان سود فراوان از داوری دید، تمام می شود اما اتفاقات دیشب نشان داد که حتی VAR اشتباهات داوری را به صفر نمی رساند.

حرکت جنجالی بیل پس از گل کردن پنالتی مشکوک

اما حاشیه های این مسابقه  باز هم ادامه داشت. گرت بیل که این پنالتی مشکوک را تبدیل به گل کرد پس از گل با حالتی عصبانی گل خود را جشن نگرفت. لوکاس واسکز برای شادی گل به بیل نزدیک شد اما ستاره ولزی با پس زدن دست لوکاس و با عصبانیت شروع به دویدن به سمت مرکز زمین کرد و با گذر از کنار دیگر بازیکنان، گل خود را جشن نگرفت تا نشان دهد از شرایطش در رئال راضی نیست.

بازی مزخرف انگلیسی ها و بد شانسی پسر معروف منچستر 

دیشب یک بازی بسیار مهم دیگر در انگلیس و این بار در لیگ برتر برگزار شد و دیدار تیم های منچستریونایتد و لیورپول در اولدترافورد با تساوی بدون گل به پایان رسید. لیوورپول با این تساوی به صدر جدول بازگشت اما یونایتد به رتبه پنجم نزول پیدا کرد.  از نکات جالب این مسابقه این بود که چهار تعویض از شش تعویض ممکن است مسابقه در نیمه نخست و به دلیل مصدومیت بازیکنان انجام شد. از بدشانسی ها سوسلسشر این بود که مجبور هر سه تعویض خود را تا دقیقه ۴۳ بازی انجام دهد و هررا، ماتا و لینگارد را از زمین بازی به دلیل مصدومیت بیرون بکشد.

منچستریونایتد برای اولین بار در تاریخ بازی‌های خود در لیگ برتر، در نیمه اول یک بازی، سه تعویض خود را انجام داد، در تیم لیورپول نیز فیرمینو در دقیقه ۳۱ مصدوم شد و از بازی بیرون رفت.

این مسابقه برخلاف بازیهای اخیر این دو تیم بسیار کم هیجان دنبال شد به طوری که کلوپ در پایان بازی و هنگامیکه برای ادای احترام به سمت اوله گونار سولسشر رفت، از جریان نه چندان مطلوب مسابقه ابراز نارضایتی کرده و به همتای نروژی خود گفت: لعنتی، عجب بازی مزخرفی برگزار شد!

سایر اتفاقات مهم بازیهای دیروز

از اتفاقات مهم بازیهای دیروز اروپا می توان به تداوم بازیهای ضعیف یوونتوس با وجود پیروزی یک بر صفر مقابل بولونیا، بازگشت دورتموند به روند پیروزی با شکست سه بر دو لورکوزن پس از پنج بازی بدون برد و برگرداندن اختلاف امتیاز با بایرن رده دومی به سه امتیاز، فرار موناکو از انتهای جدول با عبور از لیون و پیروزی های ناپولی، آرسنال و اتلتیکو مادرید اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار