شهردار چرام گفت: دام‌های باکیفیت شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به خوزستان قاچاق می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علی نور شهردار چرام در نشست کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام کهگیلویه و بویراحمد گفت : دام‌های با کیفیت شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به خوزستان قاچاق شده و دام‌های بی‌کیفیت در این شهرستان‌ها کشتار می‌شود.

شهردار چرام افزود: ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که از حوزه سادات به سمت شهرستان چرام کشتار‌های دام به صورت غیرقانونی انجام شده و نیاز است برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار داشت: به جز مدیرکل دامپزشکی، از حوزه فرمانداری گرفته تا حوزه بهداشت به ویژه در شهر یاسوج همه انتظار دارند یک نفر به تنهایی مراکز عرضه غیرمجاز گوشت دام را جمع‌آوری کند.

حسین کاظمی با بیان اینکه اگر مصلحت‌گرایی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها را کنار بگذارند ظرف یک روز مراکز عرضه غیرمجاز دام در دشت‌روم بویراحمد جمع آوری می‌شود، افزود: بحث بهداشت مردم شوخی‌بردار نیست و هر کسی باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه بعد از قاچاق مواد مخدر، قاچاق دام سودمندترین نوع قاچاق است، گفت: اگر بخواهیم جلوی کشتار غیرمجاز را بگیریم و کشتارگاه‌های ما تعطیل نشود و علاوه بر این در تعطیلات نوروز با کمبود گوشت روبرو نشویم باید ستاد تنظیم بازار قیمت واقعی گوشت را تعیین کند.

انتهای پیام/غ

قاچاق دام سودمندترین نوع قاچاق

برچسب ها: دامپزشکی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.