معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به دوره تاثیرگذار پیش دبستانی در دوره ابتدایی، امسال بیش از ۱۷ هزار ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی جذب شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود قاسمی افزود: تعداد نوآموزان پیش دبستانی نسبت به پارسال ۶ هزار نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همه نوآموزان عشایر استان زیرپوشش طرح دو زبانه قرار گرفته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر، تولید محتوای آموزشی ویژه نوآموزان ۴ ساله برای اولین بار در استان را از کار‌های موفق عنوان کرد.

قاسمی همچنین گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی مناطق محروم در استان، بسته‌های آموزشی دروس پایه ابتدایی و نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق محروم به صورت رایگان عرضه می‌شود.

او با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی به عنوان طرحی نوپا، افزود: این طرح با مشارکت فعال دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی تصویب و در استان اجرا شده که دستاورد‌های خوبی داشته است و امسال با نگاه ویژه به دوره ابتدایی فعالیت خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر توانمندسازی نیروی انسانی را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در راستای طرح تقویت بنیه علمی اجرا شده است، زیرا آموزش و پرورش معتقد است باید توانمندسازی نیروی انسانی به حد مطلوب برسد تا پای موسسات از زندگی خانواده برچیده شود.

قاسمی ادامه داد: با تلاش همکاران حدود ۴۶ درصد کلاس‌های ابتدایی آموزش و پرورش استان هوشمندسازی شده است و امیدواریم با همکاری صنعت و خیران این آمار بیشتر شود.

وی یادآور شد: از مجموع ۲۳۰ هزار دانش آموز استان، ۱۲۳ هزار و ۹۸۳ دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که آموزش این تعداد دانش آموز بر عهده پنج هزار و ۲۰۰ معلم است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دوره آموزش ابتدایی استان ۳۰۸ مدرسه دولتی، ۱۷۰ مدرسه غیردولتی در شهر‌ها فعالیت دارند و ۴۵۸ مدرسه دولتی و ۱۴ مدرسه غیردولتی در روستا‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/ک

۱۲۳ هزار و ۹۸۳ دانش آموز دبستانی در استان بوشهر تحصیل می‌کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.