مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مشهدی‌ها در هفته اخیر هر روز هوای پاک و سالم را استنشاق کرده اند.

هفته گذشته، مشهدی‌ها هوای سالم استنشاق کردندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اعلام این خبر، کیفیت هوای کلانشهر مشهد را در پنجمین روز از آخرین ماه سال "سالم" عنوان کرد و گفت:میانگین شاخص کلی کیفیت هوای امروز کلانشهر مشهد ۶۲ ای. کیو. آی است.

وی تصریح کرد: میانگین اعلام شده مربوط به متوسط کیفیت هوای مشهد است و با این حال هم اکنون ایستگاه سنجش کیفیت هوای خیام شمالی با ۱۰۱ ای. کیو. آی وضعیت این منطقه در شرایط ناسالم نشان می‌دهد و ایستگاه‌های سمزقند، الهیه، ویلا، صدف، تقی آباد و ساختمان نیز وضعیت کیفیت هوا را پاک نشان می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سایر ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا مستقر در مناطق مختلف کلانشهر مشهد شاخص کیفیت هوا را سالم نشان می‌دهند.

همتی افزود: توصیه می‌شود شهروندان مشهدی با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از استفاده از خودرو‌های شخصی در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده‌های هوا نقش موثری ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته از سال شهروندان مشهدی ۳۹ روز هوای پاک، ۲۴۱ روز هوای سالم، ۴۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها را پشت سر گذاشته اند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا پائین‌تر از عدد ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین اعداد ۵۰ تا ۱۰۰ به معنای وضعیت سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اگر شاخص، بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی قرار داشته باشد حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی قرار داشته باشد به معنای حالت اضطرار است و قرار گرفتن شاخص بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

هوای مشهد در هفته گذشته سالم بود

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.