معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: چاپ و تدوین کتاب از زندگینامه شهدای یکی دیگر از فعالیت‌های واحد فرهنگی بنیاد شهیداستان کردستان بوده که تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در قالب رمان، زندگینامه داستان، خاطرات و وصایای شهدا تدوین و چاپ شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید صادق زمانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، با اشاره به اینکه مستندسازی و جمع آوری آثار شهدا رکن اساسی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: در این راستا تاکنون آثار و اسناد پنج هزار و ۴۹۲ شهید، ۷۵۶ نفر آزاده و ۲۲۴ نفر از آزادگان بالای ۵۰ درصد را جمع‌آوری و مستندسازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح تاریخ شفاهی شهدا افزود: در راستای اجرای این طرح با خانواده و پدران و مادران شهدا که گنجینه اسرار آن‌ها هستند مصاحبه صوتی و تصویری انجام می‌شود که تاکنون این طرح برای هزار و ۴۰۰ شهید استان انجام شده است.

زمانی بیان کرد: دیجیتالی کردن آثار جمع آوری شده به منظور دسترسی سریع و آسان علاقمندان به این آثار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثاگران استان می‌باشد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پایگاه اطلاع رسانی نوید شاهد از سال ۹۵ در استان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون آثار و اسناد فرهنگی هزار و ۷۴۲ شهید گرانقدر استان برروی سایت نوید شاهد قرار گرفته است، اعلام کرد: این آثار و اسناد فرهنگی شامل زندگینامه، خاطرات، عکس، وصایا، صوت، دلنوشته بر روی این سایت بارگذاری شده است.

زمانی افزود: چاپ و تدوین کتاب از زندگینامه شهدای یکی دیگر از فعالیت‌های واحد فرهنگی بنیاد شهیداستان کردستان بوده که تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در قالب رمان، زندگینامه داستان، خاطرات و وصایای شهدا تدوین و چاپ شده است.

وی از راه اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به عنوان یک از زیرمجموعه‌های واحد فرهنگی یادآور شد: در این کتابخانه تخصصی ۵ هزار عنوان کتاب با موضوعات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و شهدای دوران دفاع مقدس در این کتابخانه وجود دارد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.