معاون اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: در مرحله نخست این طرح بیش از ۸۰ هزار خانواده خراسان شمالی که رقمی در حدود ۱۶۰ هزار نفر در استان سبد حمایتی دریافت کردند.

۱۶۰ هزار نفر از مردم خراسان شمالی بسته حمایتی دریافت کردندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی ذوقی معاون اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: در مرحله نخست این طرح بیش از ۸۰ هزار خانواده خراسان شمالی که رقمی در حدود ۱۶۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند  سبد حمایتی را دریافت کرده و در دو مرحله بعد این رقم افزوده شده است.

وی افزود: در سال ۹۷، اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در ۴ نوبت بسته حمایتی دولت را دریافت می‌کنند که تا کنون سه مرحله آن انجام شده است و در مراحل بعدی این طرح برای سایر اقشار با حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان اجرا می‌شود.

ذوقی گفت: کارگران ساختمانی و سایر اقشار که تا کنون از سبد حمایتی دولت استفاده نکردند می‌توانند با مراجعه به سایتی که معرفی شده است از این بسته اطلاعات کسب کنند.

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: افرادی که درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان دارند در مرحله پایانی سبد کالا را دریافت می‌کنند و این مستلزم پالایش اطلاعات در وزارت تعاون است که پس از آن می‌توانند از این سبد استفاده کنند. هم‌چنین کارگرانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند هم مشمول سبد حمایتی می‌شوند.

وی با بیان این که کسب و کار‌های خانگی و عشایر و روستاییان نیز از سبد حمایتی دولت استفاده می‌کنند و تا پایان سال سبد حمایتی دولت را دریافت می‌کنند خواهند کرد، گفت: در برخی از روستا‌ها دهیاری‌ها نسبت به ثبت‌نام افراد اقدام کردند که پس از پالایش اطلاعات در وزارت رفاه، این افراد هم مشمول دریافت می‌شوند.

وی افزود: این مبلغ بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و بر اساس تعداد اعضای خانوار به شماره حساب کارت یارانه سرپرست خانواده واریز می‌شود و البته رقم واریزی برای کارمندان بیمه شده تامین اجتماعی با حقوق کمتر از سه میلیون تومان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ ب 

۸۰ هزار خانوار خراسان شمالی بسته حمایتی می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.