مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت از شهریور ۱۳۹۶ تاکنون از ۵۱ درصد به ۸۴ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،جواد غلام پورمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی این مدت ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از ۹۳/۶۷ درصد به ۹۶/۷۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تمام شهر‌های استان تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی نسل ۳ و ۴ قرار گرفته اند و امکان اتصال به اینترنت پرسرعت در ۲۳۲ روستا نیز فراهم شده است.

غلام پور با اشاره به برقراری اتصال تلفن همراه در ۳۴ روستای استان در ۱۸ ماه اخیر، بیان کرد: امکان بهره مندی از تلفن ثابت در ۲۶۴ روستا فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ارائه تسهیلات از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی و عشایری به میزان ۳۰ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال و با پیش بینی اشتغال ۴۹ نفر از شهریور ۹۶ تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

غلام پور گفت: ارائه خدمات پولی و بانکی به روستا‌ها از طریق نصب ۳۷ دستگاه خودپرداز و شروع به کار اپراتور دوم تلفن ثابت و رفع انحصار موجود از جمله اقدامات انجام شده در ۱۸ ماه اخیر در استان است.

کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از ۵۰ درصد آن در روستا‌ها زندگی می‌کنند. براساس گزارش مرکز آمار ایران خانوار‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۶ پس از استان‌های بوشهر، مازندران و خوزستان رتبه چهارم استفاده کنندگان از اینترنت را در اختیار داشتند.

براساس همین گزارش در سال ۱۳۹۶ در کل کشور ۱۲.۶۳ درصد از خانوار‌های روستایی به طور میانگین از رایانه استفاده کردند این در حالی است که ساکنان روستایی استان کرمان ۳.۸۵ درصد و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۹.۸۱ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین استفاده کنندگان از رایانه بودند.

براساس این گزارش در سال گذشته ۶.۹۷ درصد خانوار‌های روستایی کهگیلویه و بویراحمد از تلفن ثابت استفاده می‌کردند.

 انتهای پیام/غ

توسعه اینترنت در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.