شمشاد‌هایی که به دلیل آفت شب پره خشک شده بودند، دوباره جوانه زدند.

وطن دوست کارشناس گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: شمشاد‌هایی که تابستان امسال با هجوم آفت شب پره به جنگل‌های شمال خشک شده بودند دوباره جوانه زدند.

وی با بیان اینکه آفت هنوز در لابه لای شمشاد‌ها خانه کرده است، افزود: آفت شب پره اکنون در حال زمستان گذرانی است و با گرم شدن هوا دوباره فعال خواهند شد.

وطن دوست گفت: در بازدیدی که از مناطق آلوده انجام شد مشاهده گردید جوانه‌ها اکنون روی تنه و شاخه‌های اصلی رشد کرده و روی سرشاخه‌ها جوانه‌ای دیده نشده است.

کارشناس گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: پیش بینی می‌شود با گرم شدن هوا در اوائل فصل بهار آفت شب پره از لارو بیرون بیاید و از پوست درخت و جوانه‌ها تغذیه کند.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح شمشاد‌ها در منابع طبیعی منطقه ساری است، افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح به دلیل بیماری بلایت شمشاد‌ها که از سال ۹۱ وارد شمال کشور شده بود از بین رفته است.

وطن دوست افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز با آفت شب پره که سال ۹۵ وارد منطقه شد خسارت دید.

کارشناس گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: هزار و ۵۰۰ رویشگاه سبز آلوده شمشماد نیز در منطقه ساری وجود دارد که برای حفظ ان باید محلول پاشی انجام شود.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است ۲۴ هکتار از عرصه‌های منطقه سنگده ساری سال آینده بر علیه بیماری آفت شب پره محلول پاشی شود.

وطن دوست با بیان اینکه محلول پاشی ۱۰۰ هکتار دیگر نیز در دستور کار است، افزود: این ۱۰۰ هکتار به شرط تامین اعتبار بر علیه آفت شب پره محلول پاشی می‌شود.

انتهای پیام/ک

جوانه‌هایی که شاید دوباره خشک شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.