غضنفری گفت:بخش کشاورزی امروز مسئول تأمین۹۰درصداز امنیت غذایی کشور است و۹۰درصد از عامل توسعه که همان منابع آبی است در اختیار این بخش قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری معاون استاندار قم غروب شنبه در مراسم تجلیل از مقام مهندسین و تبیین نقش علوم و دانش مهندسی کشاورزی که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: عامل انسانی مهم‌ترین سرمایه و پایه اصلی ثروت جامعه است و باید این سرمایه با اتکا بر اخلاق حرفه‌ای و دانش خود مدیریت خوبی داشته باشد، زیرا بیشترین پیشرفت کشور‌های توسعه یافته سرمایه انسانی است.

وی بیان کرد: استان قم از استان‌های پایلوت در زمینه بهره‌وری از منابع محدود در کشور است و بخش کشاورزی ظرفیت‌های مطلوبی در ارتقای اقتصاد استان و رونق اشتغال‌زایی دارد.

وی عنوان کرد: فلسفه ایجاد نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ساماندهی بخش‌های مختلف کشاورزی و هدایت کارشناسان و مهندسان کشاورزی برای کارآفرینی و تولید اشتغال در این بخش است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم اضافه کرد: بخش کشاورزی امروز مسئول تأمین ۹۰ درصد از امنیت غذایی کشور است و ۹۰ درصد از عامل توسعه که همان منابع آبی است در اختیار این بخش قرار دارد.

غضنفری بخش مهندسی کشاورزی را عامل پیشرفت دانست و افزود: هرگونه خللی در این بخش به تأمین امنیت غذایی لطمه خواهد زد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم ابراز کرد: باید با تکیه بر دانش و ایده این مهندسان در شرایط سخت اقتصادی که امروز کشور با آن روبرو است به خودکفایی رسید و حتی در بحث صادرات هم می‌توان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کارشناسان و مهندسان این تشکل نقش اساسی در تأمین سلامت امنیت غذایی دارند و باید با تکیه بر دانش خود بیشترین بهره‌وری را با کم‌ترین هزینه در این بخش داشته باشند.

در ادامه این نشست نمایندگان تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی در بخش‌های مختلف به بیان عملکرد خود پرداخته و مشکلات خود را برای استاندار بازگو کردند.

در پایان این مراسم با اهدای لوحی از سوی استاندار قم از مهندسان نمونه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در بخش‌های گلخانه‌ای، کشاورزی، دام و طیور و تغییر سیستم آبیاری تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

کشاورزی ظرفیت مطلوبی برای رونق اشتغال در قم دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار