بهشتی از بهره برداری از ۳۸۶ پروژه با هزینه ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در قم خبر داد.

بهره برداری از ۳۸۶ پروژه در قم هم زمان با دهه فجر به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محسن بهشتی،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در دهه فجر اظهار کرد: ۳۸۶ پروژه هم زمان با ایام‌الله دهه فجر با اعتباری بالغ‌بر ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در قم افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح‌ها منجر به اشتغال ۱۵۲۳ نفر می‌شود، ابراز کرد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های زیربنایی، کشاورزی، محیط‌زیست، فرهنگی، ورزشی، روستایی و ... می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه ۱۷۲ پروژه مربوط به عمرانی و زیربنایی است، تصریح کرد: احداث پل ونارچ، افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهاب، افتتاح طرح آبیاری نوین دشت طغرود، احداث چهار جایگاه سوخت، گازرسانی به روستا‌ها و ۱۴۷ پروژه شهرداری قم ازجمله این پروژه‌ها خواهد بود.

معاون امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه ۹۲ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۴۵۲ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های اقتصادی است، عنوان کرد: این پروژه‌ها سبب تثبیت چهار هزار شغل و ایجاد ۴۰۰ شغل جدید در استان شده است که در این زمینه ۴۰ پروژه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه تدوین سند اشتغال استان از اقدامات مهم به شمار می‌رود، افزود: بانک‌ها تا یک سال قبل زیاد مایل به استفاده از منابع خود در استان نبودند که در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی برای رونق اقتصادی در استان هزینه شده است.

وی یکی از مشکلات اقتصادی استان را تملک واحد‌های صنعتی بدهکار به بانک‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی که انجام‌شده تا پایان سال ۹۸ هر آنچه از واحد‌های صنعتی که در تملکات بانک‌ها بود به چرخه تولید بازگردند.

معاون امور اقتصادی استانداری قم چشم‌انداز اشتغال استان را ایجاد ۱۴ هزار شغل با مشارکت بخش خصوصی ذکر کرد و یادآور شد: در تأمین برق از انرژی خورشیدی اقدامات مهمی در دست کار بوده که در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ش

نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار