رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد ایجاد هر گونه منطقه امن در مرز این کشور با سوریه باید تحت کنترل آنکارا باشد.

اردوغان: ایجاد منطقه امن باید تحت کنترل ترکیه باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد ایجاد هرگونه منطقه امن در مرز با سوریه باید تحت کنترل آنکارا صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه به شبکه خبری سی‌ان‌ان تُرک گفت: اگر قرار باشد منطقه امنی در مرز ما شکل بگیرد، این منطقه باید تحت کنترل ما باشد. زیرا این مرز من است.

این خبر در حالی منتشر شد که پیش از این روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه باقی خواهند ماند. بنابر گفته این مقام ارشد کاخ سفید، ۴۰۰ نظامی آمریکایی در دو منطقه جداگانه از سوریه مستقر می‌شوند که نیمی از آن‌ها در پایگاه آمریکا در منطقه التنف واقع در مرز عراق و اردن خواهند بود.

ترکیه و آمریکا در حال حاضر درگیر مذاکرات مربوط به آینده اقدامات نظامی در سوریه هستند. پیش از این نیز حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در دیدار با مقامات وزارت دفاع آمریکا به بحث درباره ایجاد منطقه امن در مرز این کشور با سوریه پرداخت.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ از کشور‌های اروپایی خواسته بود برای محافظت از نیرو‌های کُرد در برابر عملیات نظامی ترکیه، نیرو‌های نظامی بیشتری به شمال سوریه اعزام کنند. بنابر گفته او، پنتاگون در حال پیگیری طرحی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است و به همین منظور از کشور‌های آلمان، فرانسه، و انگلیس خواست تا ۱۵۰۰ نیروی نظامی را به این منطقه اعزام کنند. واشنگتن در ازای این اقدام اروپایی‌ها ۲۰۰ نیروی نظامی خود را از سوریه خارج و همچنین از نیرو‌های اعزامی اروپایی حمایت می‌کند و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در ماه دسامبر گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن نیرو‌های نظامی خود را که سال‌ها در قالب ائتلاف بین‌المللی به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور داشتند، از این کشور خارج می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار