معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال مطالبات قانونی خود باشند، ولی این پیگیری نباید به روند تولید ضربه بزند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: اخلال در روند تولید از جانب هر دستگاهی که صورت گیرد مخالف سیاست‌های نظام است و با مدیران متخلف و خودسر در این زمینه برخورد قضایی خواهد شد.

حبیبی گفت: تولید کننده و مشتری حق دارند از حساب‌های بانکی خود اطلاع یابند و در واقع این موضوع از حقوق اولیه نظام بانکداری است در حالی که امروزه بسیاری از تولید کنندگان و صاحبان صنایع بنا به برخی از مشکلات از این حق خود محروم شده اند.

وی با تاکید بر تسریع بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی، گفت: بانک‌های متخلف در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

حبیبی گفت: تمام پرداخت‌های مصوب در ستاد تسهیل با نظر کارشناسی صورت می‌گیرد، ولی متاسفانه بانک‌ها با سیاست‌های کلان دولت همسو نیستند و گاهی بر خلاف این سیاست‌ها نیز عمل می‌کنند.

حبیبی گفت: اقتصاد ما بانک محور است و با کمال تاسف باید اعلام کنیم که سود تولید نیز از طریق سود تسهیلات به جیب بانک‌ها وارد می‌شود.

وی افزود:در شرایط امروز کشور باید در کنار تولید باشیم نه اینکه تولید را از مسیر خود منحرف و متوقف کنیم.

این مقام مسئول افزود:همه باید با کمک به تولید و حفظ اشتغال کنونی از رکود بیشتر اقتصادی کشور جلوگیری کنیم تا بتوانیم از این شرایط سخت همچون هشت سال جنگ تحمیلی گذر نماییم.

انتهای پیام/ک

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.