پنجمین نشست کارگروه پسماند درشهرستان کنگاور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،مهرداد شهبازی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگاور گفت : نشست در خصوص اجرایی نمودن ارزیابی طرح بیوکمپوست پسماندهای شهری،هدایت پسماندهابه سایت و دفن بهداشتی ، مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستان شهید چمران کنگاور تصمیم گیری بعمل آمد.

وی توجه به بخش های مختلف مدیریت پسماند را در مدیریت شهری و حفاظت محیط زیست مهم برشمرد و گفت : انواع مختلف پسماند از زباله خانگی و شهری گرفته تا پسماندهای پزشکی در محیط زیست موثر است و نیاز به مدیریت دارد تا از ایجاد مسائل حاد زیست محیطی و آلودگی ها پیشگیری شود.

شهبازی در ادامه افزود: ما با تقسیم کار بر اساس شرح وظایف دستگاه های اجرایی، وظیفه هر دستگاه از جمله شهرداری،بهداشت و درمان و محیط زیست را در هر بخش مشخص کرده ایم و با هدف گذاری در برهه زمانی مشخص،پیگیر اجرای مصوبات این نشست می باشیم.

در پایان شهبازی با اشاره به برخی از مصوبات این جلسه گفت: از عمده این مصوبات می توان به اجرای ارزیابی طرح کمپوست پسماندهای شهری ظرف مدت 2 هفته توسط شهرداری کنگاور و همچنین خرید تجهیزات و ماشین آلات جهت جمع آوری ،انتقال و دفن زباله توسط شهرداری گودین ،مدیریت پسماند روستای قارلق توسط بخشداری تا نشست بعدی کارگروه و بازدید مطب ها در خصوص پسماندهای پزشکی توسط شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست اشاره کرد .

 

 

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.