رئیس مرکز تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همکاری بیش از ۱۰۵ پژوهشگر در راستای اهداف پژوهشی نظام سلامت با مرکز تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،بهزاد کرمی رئیس مرکز تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :  مرکز از همکاری تعداد ۴۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های بهداشت، پیراپزشکی، تغذیه و صنایع غذایی، یک عضو هیئت علمی پژوهشی، ۵ دستیار پژوهشی و در مجموع از همکاری ۱۰۵ پژوهشگر از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سایر دانشگاه‌های سطح استان و کشور و دانشجویان فعال در امر پژوهش، بهره می‌گیرد.

وی گفت : این مرکز با تشکیل ۶ کمیته تخصصی تحت عنوان کمیته‌های مدیریت و اقتصاد در نظام سلامت، اپیدمیولوژی و رجستری بیماریها، بهداشت محیط و آلاینده‌های محیطی، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، علوم تعذیه و صنایع غذایی و کمیته بهداشت حرفه‌ای و ایمنی در زمینه‌های کارشناسی شده فوق فعالیت تحقیقاتی دارد.

 کرمی متین با بیان اینکه مرکز تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت در دانشکده بهداشت قدم‌های مؤثری در راستای اهداف پژوهشی و کارشناسی شده نظام سلامت را برداشته است گفت: مشارکت این مرکز در اجرای طرح کوهورت روانسر، طرح احداث و اجرای تصفیه خانه فاصلاب بیمارستان فارابی و دانشکده‌های بهداشت و تغذیه، اجرای طرح ورمی کمپوست و نیز اختراع چند دستگاه توسط اعضای فعال خود و تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی از جمله این فعالیت هاست.

وی افزود: این مرکز که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز و درسال ۱۳۹۲ مجوز مصوب اصولی را دریافت کرده بود، توانست در چند سال اخیر با ارائه طرح‌ها و چاپ مقالات در ژورنال‌های معتبر توسط اعضاء و اخذ رتبه‌های حائز اهمیت در سطح کشور از جمله رتبه نخست بیست و سومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی سال ۹۶، درنیمه اول سال جاری مجوز مصوب قطعی خود را از وزارت متبوع دریافت نماید.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل محیطی مؤثر بر سلامت گفت: این مرکز در راستای ارتقاء سطح کیفی طرح‌ها و مقالات منتج از آن‌ها در تعامل با دانشگاه‌های معتبر خارجی از جمله ماستریخت هلند و دانشگاه‌های تهران و بیرجند، معاونت‌های امور بهداشتی، درمان و غذا و دارو دانشگاه تفاهم نامه همکاری همکاری منعقد نموده است و ارتقاء سطح تعامل با صنعت نیز یکی دیگر از سیاست‌های مرکز است که در راستای ممذوج کردن دانش و تجربه به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیراعضای تمام وقت این مرکز در رتبه بندی پژوهشگران برجسته و برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سهم بالایی داشته اند ابراز امیدواری کرد: حضور آنان در کنار سایر اعضاء موجب روند رو به جلو مرکز در راستای رسیدن به اهداف و رسالتش باشد .

 

 

انتهای پیام/د

همکاری تعداد ۴۲ نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده‌های بهداشت در امر پژوهش

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.