بنا به گزارش آناتولی، وزیر دفاع ترکیه به مقامات پنتاگون در خصوص پیدایش «خلا قدرت» در سوریه پس از خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از این کشور هشدار داد.

ترکیه به آمریکا در خصوص ایجاد خلا قدرت در سوریه هشدار دادبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی گزارش داد حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه طی سفر خود به آمریکا به مقامات پنتاگون، وزارت دفاع این کشور در خصوص پیدایش خلا قدرت در سوریه در زمان خروج نیرو‌های واشنگتن از این کشور هشدار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک یادآور شد پیشتر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با بیان موضع یکسان در این خصوص گفت: بسیار مهم است که اجازه ندهیم که در زمان خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه، خلا قدرت جایگزین این نیرو‌ها شود.

این خبر در حالی منتشر شد که پیش از این روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه باقی خواهند ماند. بنا به گفته این مقام ارشد کاخ سفید ۴۰۰ نظامی آمریکایی در دو منطقه جداگانه از سوریه مستقر می‌شوند که نیمی از آن‌ها در پایگاه آمریکا در منطقه التنف واقع در مرز عراق و اردن خواهند بود.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های آمریکا نیز اعلام کرد پس از خروج نیرو‌های نظامی آمریکا حضور متحدان در سوریه افزایش خواهد یافت. سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا در حدود ۲۰۰ نفر از «حافظان صلح» را برای یک دوره زمانی در سوریه باقی خواهد گذاشت. در همین راستا رئیس جمهور ترکیه در دیدار ماه ژانویه خود با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود بر اهمیت جلوگیری از ایجاد خلا قدرت به دنبال خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه تاکید کرد.

در ماه دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن نیرو‌های نظامی خود را، که سال‌ها در قالب ائتلاف بین المللی به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور داشتند، از این کشور خارج می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
ترکیه تکلیقش با خودش مشخص نیست..
آخرین اخبار