توافق چین برای افزایش ۱.۲ تریلیون دلاری خرید اجناس آمریکایی

سی ان بی سی گزارش داد چین موافقت کرد تا به عنوان بخشی از مذاکرات کنونی با آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو کشور خرید خود را از اجناس آمریکایی ۱.۲ تریلیون دلار افزایش دهد.

توافق چین برای افزایش ۱.۲ تریلیون دلاری خرید اجناس آمریکاییبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سی ان بی سی روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد، چین موافقت کرده است تا به عنوان بخشی از مذاکرات کنونی با آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو کشور خرید خود را از اجناس آمریکایی ۱.۲ تریلیون دلار افزایش دهد.

طبق این گزارش امکان دارد روسای جمهور دو کشور در اواخر ماه مارس در فلوریدا با یکدیگر دیدار کنند.

در بخش دیگر این گزارش گفته شده است، با وجود این شرایط دو طرف هنوز در مورد یکی از مسائل اصلی برای آمریکا یعنی انتقال اجباری مالکیت معنوی اختلاف دارند.

مذاکره کنندگان در حالی در این هفته جلساتی در واشنگتن برگزار کرده اند که دیداری برنامه ریزی شده میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و لیو هه معاون نخست وزیر چین در عصر روز جمعه برگزار خواهد شد.

در این میان دو عضو هیئت چینی که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کرده اند، از اینکه مذاکرات برای بعد از روز جمعه تمدید شود، اطلاعی ندارند. طبق صحبت عضوی از هیئت چینی، آن‌ها برنامه ریزی کرده اند تا روز شنبه آمریکا را به مقصد پکن ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار