مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت تعویق زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را منتفی ندانست.

بارنیه: احتمال تعویق زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) امروز جمعه تعویق زمان برگزیت را که برای بیست و نهم مارس امسال مقرر شده است، منتفی ندانست اما اعلام کرد سران اروپا باید در این باره تصمیم گیری کنند.

میشل بارنیه فرانسوی تصریح کرد: "من احتمال تعویق تاریخ اجرای برگزیت را منتفی نمی دانم اما این من نیستم که درباره برگزیت تصمیم گیری خواهم کرد بلکه تصمیم گیری در این مورد و ابلاغ آن به مقامات انگلیس در حوزه اختیارات سران اتحادیه اروپا است".

بارنیه ادامه داد: "در حال حاضر چیزی که بیشتر از هر چیز به آن نیاز داریم، تصمیم گیری است و این که هر دو طرف (اتحادیه اروپا و انگلیس) به مسئولیت های خود عمل کند".

ترزا می، نخست وزیر محافظه کار انگلیس هنوز نتوانسته است برای به تصویب رساندن توافق نامه اولیه ای که با کمیسیون اروپا در خصوص برگزیت منعقد کرده است، اکثریت اعضای مجلس عوام را با خود همراه کند. مسئله ایرلند شمالی و همچنین روابط آتی ایرلند شمالی با جمهوری ایرلند از مهمترین مسائل مورد اختلاف در روند تصویب این توافق نامه توسط نمایندگان انگلیس است.

از زمانی که پارلمان انگلیس توافق در خصوص برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا را رد کرد،‌ ترزا می برای مذاکره دوباره با بروکسل برای توافق جدید تلاش می کند. اتحادیه اروپا با رد مذاکره مجدد در مورد توافق برگزیت اعلام کرده است تنها با مذاکرات در مورد بیانیه سیاسی مکمل موافق است که روابط آتی با لندن را ترسیم کند.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا دوشنبه گذشته اعلام کرده بود اگر دولت انگلیس تمدید تاریخ مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را خواستار شود، هیچ کس در اروپا با آن مخالفت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار