زلمی خليلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.

دیدار زلمی خليلزاد با جنرال دوستم در ترکیهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خليلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار بر ضرورت اجماع ملی برای پیروزی مذاکرات صلح، تعیین اهداف برای موفقیت جرگه مشورتی صلح و همچنین حیاتی بودن تامین شفافیت انتخابات آینده برای کامیابی فرهنگ مردم سالاری در افغانستان تاکید کردند.

معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار، ختم جنگ چهل ساله از طریق مذاکرات صلح همه شمول بین‌الافغانی و تأمین صلح سرتاسری پایدار با حفظ دستاوردهای هفده سال گذشته را در افغانستان از آرزوهای بزرگ مردم دانسته و افزود: ‌برای رسیدن به این اهداف، مردم افغانستان قبل از همه به اعتماد‌ سازی داخل نظام و اجماع ملی در سطح کشور ضرورت دارد.

جنرال دوستم خاطر نشان کرد که ‌چنین اجماعی می‌تواند از طریق تفاهم بین عناصر اصلی جامعه افغانستان به شمول حکومت، احزاب سیاسی، اقوام، اقشار و افکار مختلف شکل گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار