سرپرست وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان ضمن تکان دهنده خواندن آمار کودکان محروم از تحصیل در این کشور تاکید کرد که در آینده ای نزدیک هیچ کودکی بدون آموزش باقی نمی ماند.

 

۳.۷ میلیون کودک محروم از آموزش داریم/ تا ۲۰۳۰ هیچ کودک محروم از تحصیل باقی نمی ماندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان گفت: تا ۱۱ سال دیگر (۲۰۳۰ میلادی) هیچ طفلی در افغانستان بدون آموزش باقی نمی ماند.

وی که در برنامه «تعلیم منتظر نمی‌ماند» صحبت می کرد افزود: افغانستان با داشتن رقم ۳.۷ میلیون کودک محروم از مکتب و آموزش در صدر فهرست کشورهای دارای کودک محروم از تعلیم قرار دارد. به گفته سرپرست وزارت معارف/ آموزش و پرورش افغانستان، حدود ۷۵ درصد این رقم را دختران تشکیل می دهند.

بلخی با تکان دهنده خواندن این آمار،عوامل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را اساسی ترین عوامل بازماندگی اطفال افغانستان از مکتب عنوان کرد.

وی افزود: اگر در آوردن این اطفال به مکتب کوتاهی شود و تعهدی وجود نداشته باشد، به دلیل وابستگی اقتصادی با فقر مواجه می‌شوند و از موهبت خواندن و نوشتن محروم می‌مانند و به تهدیدهای اجتماعی رو خواهند آورد و در کاروان سیر صعودی توسعه و رشد افغانستان سهیم نخواهند بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.