معاون رئیس‌جمهور برزیل تهدید مقامات ارشد دولت آمریکا به حمله نظامی علیه ونزوئلا را خام‌اندیشانه و غیرمنطقی خواند.

برزیل: تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ونزوئلا غیرمنطقی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همیلتون مورائو، معاون رئیس‌جمهور برزیل تهدید مقامات ارشد آمریکا به دخالت نظامی علیه ونزوئلا را غیرمنطقی و خام‌اندیشانه خواند.

مورائو در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه مسائل ونزوئلا را باید مردم خود این کشور حل کنند، تهدید آمریکا به دخالت نظامی در ونزوئلا را رد و افزود: «به نظرم آنها (مقامات آمریکا) بیشتر در عرصه لفاظی هستند تا اقدام عملی (برای حل مسائل ونزوئلا)».

این سخنان معاون رئیس‌جمهور برزیل پس از آن بیان می‌شود که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز پنج‌شنبه اعلام کرد مرزهای این کشور با برزیل از روز ۲۱ فوریه (دوم اسفند) تا اطلاع بعدی بسته می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه تلاش کرد ارتش ونزوئلا را به نافرمانی از نیکلاس مادورو ترغیب کند. پیش از این نیز جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید آشکارا ونزوئلا را به حمله نظامی تهدید کرده بود.


بیشتر بخوانید: چرا ترامپ به سرنگونی مادورو اصرار دارد؟


ترامپ خطاب به سران ارتش ونزوئلا، مدعی شد: «اگر این مسیر را انتخاب کنید از فرصت رقم زدن آینده‌ای ایمن و شکوفا برای تمامی مردم ونزوئلا برخوردار هستید، یا اینکه می‌توانید مسیر دوم را انتخاب کنید و به حمایت از مادورو ادامه دهید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، نه پناهگاه ایمنی خواهید یافت، نه راه سهلی برای خروج در پیش خواهید داشت و نه راه گریز پیش رویتان خواهد بود. همه چیز را خواهید باخت.»

ونزوئلا هم‌اکنون به علت دخالت آمریکا و کشور‌های غربی با بحران سیاسی و اقتصادی روبرو است. تنش اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشور‌های منطقه خود را رئیس‌جمهور معرفی کرد. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه قبل در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کرده بودند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار