رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از کاشت ۲ میلیون اصله درخت در هفته درختکاری در شهر تهران خبر داد.

۲ میلیون اصله درخت در شهر تهران کاشته می‌شود/ رشد ۱۶ برابری سرانه فضای سبز نسبت به پیش از انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین کاشت ۱۱۰۰ اصله درخت در خیابان ولیعصر (عج) که امروز (جمعه ۳ اسفند ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته درختکاری، ۲ هزار اصله درخت در منازل شهروندان تهرانی کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب سرانه فضای سبز برای هر نفر زیر یک متر بود، اما امروز بیش از ۱۶ متر است، افزود: تلاش می‌کنیم که توزیع فضای سبز در شهر تهران به صورت عادلانه انجام شود، به همین منظور برای تملک باغات مناطق مرکزی شهر تهران برنامه‌ریزی کردیم.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران احداث پارک‌های محله‌ای را یکی از کار‌های سازمان برشمرد که به موجب آن شهروندان در کوتاه‌ترین مدت به فضای سبز دسترسی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: خیابان ولیعصر (عج) ثبت جهانی می‌شود/ آغاز کاشت ۱۱۰۰ درخت چنار در بلندترین خیابان خاورمیانه


مختاری در خصوص کمربند سبز شهر تهران گفت: این کمربند در دامنه جنوبی کوه البرز و به طول ۲۵ کیلومتر است که یک هزار و ۲۵۰ هکتار زمین دارد و ۸۰۰ هزار درخت که نسبت به کم آبی مقاوم هستند و منابع آن از پساب تصفیه خانه‌ها تأمین می‌شود، کاشته خواهد شد.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه در هفته درختکاری ۲ میلیون اصله درخت در تهران کاشته می‌شود، گفت: از روز ۱۵ اسفند ماه، هر روز با همکاری یک وزارتخانه آئین کاشت درخت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کاشت ۲ میلیون اصله درخت در تهران در هفته درختکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نظریانس
۲۳:۵۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
چند تا درخت هم در زمین های تلو می کاشتید بعد نبود
آخرین اخبار