اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای اجرای طرح بیابان زدایی در کشور

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:از محل صندوق توسعه ملی برای بحث بیابان زدایی ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه سفر به بافق از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای بحث بیابان زدایی در کشور خبرداد و گفت:در کشور بالغ بر ۳۲ میلیون هکتار بیابان داریم که در سال اخیر توجه کمتری به بحث مبارزه با بیابان زدایی و احیای بیابان‌ها صورت گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ۱۳ درصد از مالچ‌های تولیدی کشور را در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار داده است گفت:پیش بینی شده در بودجه سال ۹۸ این میزان به ۱۷ درصد افزایش پیدا کند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های ابخیزداری و پخش سیلاب‌ها در روستای شادکام بافق ادامه داد:پیش بینی شده با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی این طرح‌ها با تفاهم نامه‌ای بین منابع طبیعی، شورای اسلامی روستا و بخشداری صورت بگیرد و خود روستاییان کار‌های بیولوژیکی حوزه ابخیرداری را انجام دهند.

اقایی با بیان اینکه بافق منطقه‌ای خشک است و باید از اب ان استفاده بهینه شود تصریح کرد:وظیفه داریم با فعالیت‌های ابخیزداری اب کم مناطق خشک را هدایت کنیم تا استفاده بهینه شود و سیل هارا کنترل کنیم تا خسارت ایجاد نشود.

گفتنی است: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به بافق از سه پروژه احداث پخش سیلاب واصلاح و مرمت بند‌های خاکی موجود در دشت قطرم –شادکام بازدید کرد.

انتهای پیام/م

اختصاص بودجه برای بیابان زدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.