کشف گور جمعی با بقایای بیش از ۳ هزار جسد در سوریه+ تصاویر (۱۶+)

رسانه‌های سوریه از کشف گور جمعی تازه‌ای در اطراف شهر رقه این کشور خبر می‌دهند که ۳۵۰۰ جسد در آن قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، رسانه‌های سوریه از کشف گور جمعی تازه‌ای در اطراف شهر رقه، پایتخت خودخوانده داعش خبر می‌دهند که ۳۵۰۰ جسد در آن قرار دارد.

 مقامات سوری می‌گویند این گور جمعی ماه گذشته در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک شهر رقه کشف شده  و کمتر از یک متر عمق دارد.

به گفته کارشناسان این بزرگترین گور جمعی است که تاکنون در منطقه کشف شده و می تواند نقشی اساسی در مشخص شدن سرنوشت هزاران نفری داشته باشد که داعش آنها را اعدام کرده است.

«سارا کیالی» کارشناس دیده‌بان حقوق بشر در این باره می گوید: «این گورهای جمعی سرنوشت افرادی را روشن می‌کند که داعش آنها را اعدام کرده یا در بمباران هوایی ائتلاف آمریکایی (موسوم به ائتلاف جهانی ضد داعش) کشته  یا ناپدید شده‌اند».

تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۴ شهر رقه را اشغال و آن را مرکز «خلافت» خودخوانده خود اعلام کردند. نیرو‌های کُرد تحت حمایت آمریکا موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح «ائتلاف جهانی ضدداعش» این شهر را بر خلاف آزادسازی دیگر مناطق سوریه با تلفات بالای غیرنظامیان از کنترل داعش خارج کردند.

کشف گور جمعی با بقایای بیش از 3 هزار جسد در سوریه

کشف گور جمعی با بقایای بیش از 3 هزار جسد در سوریه

کشف گور جمعی با بقایای بیش از 3 هزار جسد در سوریه

کشف گور جمعی با بقایای بیش از 3 هزار جسد در سوریه

انتهای پیام/

 

برچسب ها: داعش ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
ننگ بر ال سعود و ال خلیفه نجس و اسراییل و آمریکا شریک جرمش و داعش زادگان قرن جواب این ملت و سربازان وطن و شهدا و جوانان دلیران و سوریه و لبنان و مقاومت و یمن و غزه و عراق و بارابید بدین قیامت هست بن سلمان خبیث و جانی سربه 6ساله رامیبرند
آخرین اخبار