اردبیل میزبان مسابقات اتومبیل‌رانی کشور شد

رئیس هیئت اتومیبل‌رانی و موتورسواری استان اردبیل از میزبانی استان اردبیل برای برگزاری مسابقات اتومبیل رانی اسلالوم کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزیزه تراز، رئیس هیئت اتومیبل‌رانی و موتورسواری استان اردبیل بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: گفت: مسابقات کشوری اسلالوم یعنی مهارت و سرعت سال آینده با شرکت ۱۵۰ تا ۲۰۰ ورزشکار از سراسر کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان اردبیل ۳۰ پیست مختص اتومبیلرانی و موتورسواری داریم و یک پیست موتورکراس به مساحت ۳۱ هکتار در نزدیکی روستای شیران شهرستان نیر در حال احداث است که قطعا با تکمیل و بهره‌برداری از این پیست استان اردبیل دارای یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های موتورسواری در سطح کشور خواهد بود.

رئیس هیئت اتومیبل‌رانی و موتورسواری استان اردبیل تصریح کرد: پیست موتورسواری اختصاصی در جاده خلخال، باشگاه خصوصی آفرود نمین و پیست آفرود در نمین از جمله پیست‌های موجود استان هستند که تلاش داریم با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رایزنی با دستگاه‌های مرتبط برای احداث پیست‌های استاندارد در استان اردبیل تلاش کنیم.

تراز گفت: طبق آمار بیش از ۳۵۰ نفر ورزشکار فعال در رشته‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری در استان داریم و طبق بیمه ورزشی ۷۵ نفر در هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان بیمه شده ورزشی داریم که یکی از اهداف هیئت استعدادیابی و جذب افراد مستعد به این رشته‌ها است.

وی تصریح کرد: سال آینده استان اردبیل میزبان مسابقات کشوری اسلالوم یعنی مهارت و سرعت خواهد بود که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ ورزشکار با ماشین‌های تقویت شده و حرفه‌ای در این مسابقات شرکت می‌کنند که طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته فروردین ماه سال آینده برای این مسابقات در نظر گرفته شده که در صورت برگزار نشدن در این تاریخ برگزاری این مسابقات در مهر ماه به صورت قطعی است.

تراز بیان کرد: برنامه‌های مختلفی برای حضور بانوان در رشته‌های اتومبیل‌رانی وموتورسواری داریم که خوشبختانه در استان اردبیل بانوان مستعدی در این زمینه فعال بوده که باید بتوانیم برای ساماندهی و آموزش علمی آنان اقدام کنیم.

انتهای پیام/ح

فعالیت بیش از ۳۵۰ نفر ورزشکار در رشته‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری در اردبیل

برچسب ها: اتومبیلرانی ، پیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.