استاندارخراسان رضوی گفت: برای تبدیل مناطق ویژه و اقتصادی به مناطق آزاد باید طرح‌ها به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و نمایندگان از هر حوزه انتخابی، مناطقی را پیشنهاد داده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رزم حسینی استاندارخراسان رضوی در یکصد و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان گفت: دولت تمام تقاضا‌ها را پذیرفته و تعداد زیادی در بحث کمیسیون‌های دولت تصویب شده و این لیست که نهایی شده است برای تصویب مجدد به مجلس خواهد رفت.

وی افزود: ما منتظر هستیم تا مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ نماید.
 
استاندار خراسان رضوی  همچنین در خصوص معرفی فرماندار جدید شهرستان تصریح کرد : معرفی فرماندار پروسه‌ای دارد که باید طی شود و لیست به وزارت کشور ارسال تا فرد مورد نظر گزینش گردد.

رزم حسینی ادامه داد: در حال حاضر جناب آقای حسین غریب سرپرست فرمانداری سرخس عملکرد مثبتی دارد.

وی در خصوص مشکلات عبور و مرور در محور مشهد به سرخس اظهار داشت : از آنجایی که این طرح ملی است و منابع ملی دارد بعضی مواقع در اجرای پروژه‌ای با کمبود منابع روبرو هستیم که باید کار پیگیری تا منابع جدید مالی بدست بیاوریم.

استاندار خراسان رضوی گفت : بهترین هدیه ما به مردم ولایت مدار سرخس، تعیین معین اقتصادی است که آستان قدس انتخاب شده است تا معین نسبت به ایجاد کسب و کار خرد روستایی و شهری مبادرت ورزد تا شاهد کاهش نرخ بیکاری در سرخس باشیم.

۴۱ میلیارد تومان اعتبار به سرخس اختصاص یافت

حسین قریب سرپرست فرمانداری سرخس هم در این جلسه با بیان اینکه مجموع اعتبارات استانی و ملی شهرستان ۴۱ میلیارد تومان با تخصیص ۶۰ درصد است گفت: در اعتبارات سفر هیات دولت در سال ۹۷، جمعا ۹۱ میلیارد تومان به شهرستان سرخس تخصیص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری شهرستان در سال ۹۵ حدود ۱۹ درصد بوده است، اما در دو سال گذشته با همت و تلاش همه دستگاه‌ها میزان بیکاری کاهش یافته است.

سرپرست فرمانداری سرخس افزود: میزان اشتغال شهرستان امسال، یک هزار و ۵۰۸ نفر بود که تاکنون با همت اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تا به امروز بسترسازی اشتغال برای یک هزار و ۸۹۷ نفر اجرا شده است.

قریب ادامه داد: در زمینه جذب اعتبارات مشاغل خانگی صد درصد اجرا شده که یک میلیارد و شش و دهم میلیارد بوده است..

انتهای پیام//م.ه

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.