مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از افزایش ۳ برابری اعتبارات مربوط به ساخت و توسعه فضا‌های آموزش در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دولت لطفی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: اعتبارات مربوط به ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی در این استان امسال نسبت به پارسال سه برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تخصیص یافته بود، اما این رقم امسال به ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات آموزشی از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای مدارس و فضا‌های آموزشی این استان خریداری شده است.

لطفی اظهار داشت: این میزان تجهیزات شامل انواع لوازم و دستگاه‌های آموزشی و کمک آموزشی از قبیل: سامانه گرمایشی استاندارد، رایانه، میز، صندلی بوده که با در نظر گرفتن نیاز مدارس در میان آن‌ها توزیع شده است.

وی تامین سامانه گرمایشی استاندارد را از اقدام‌های مهم و اولویت دار اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل ذکر و خاطر نشان ساخت: امسال ۵۰۰ دستگاه بخاری هوشمند خریداری و در میان مدارس استان توزیع شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین از تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف آموزشی و پرورشی در این استان خبر داد و گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه‌ها از ردیف‌های منابع ملی کمک گرفته شده است.

لطفی افزود: ۶ پروژه سالن ورزشی فاقد اعتبار استانی بودند که با تامین ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن‌ها از ردیف اعتبارات ملی عملیات اجرایی آن‌ها از سرگرفته شده و در زمان حاضر دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشند.

وی ادامه داد: برای ۶ پروژه مدرسه سازی مسکن مهر استان اردبیل با مجموع ۴۲ کلاس، اعتبار مورد نیاز تامین شده و در مهر سال آینده به آموزش و پرورش این استان تحویل خواهند شد.

لطفی همچنین از کلنگ زنی ۱۰ باب مدرسه با مجموع اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار در نقاط مختلف استان از جمله شهر اردبیل که با مشکل پایین بودن سرانه فضای آموزشی مواجه است، خبر داد و افزود: چهار باب از این مدارس به پیمانکار واگذار شده و واگذاری ۶ باب دیگر به مرحله مناقصه رفته است.

در این نشست اعلام شد که سرانه فضا‌های آموزشی شهر‌های اردبیل و پارس آباد از میانگین کشوری به مراتب پایین‌تر است و به همین خاطر این ۲ شهر در توسعه فضا‌های آموزشی چه ازسوی دولت و چه ازسوی خیران مدرسه ساز در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/ح

توزیع ۵۰۰ دستگاه بخاری هوشمند در مدارس اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.