۴۰۰ اثر از نقاط مختلف کشور به جشنواره منطقه‌ای ابن حسام جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ارسال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مرادی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت:  در این جشنواره علاوه بر بخش شعر، در بخش مقاله نیز چندین اثر به دبیرخانه ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اشعار رسیده به دبیرخانه از استان‌هایی همچون  چهار محال بختیاری، گیلان، مازندران، گلستان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان سمنان، قم لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی است افزود: امسال تلاش شده تا بر کیفیت آثار افزوده و از کمیت آن کاسته شود و امسال نسبت به سالهای گذشته آثار و اشعار دریافتی  از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

مرادی اظهار کرد:  جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام تاکنون به مدت 5 سال بصورت استانی و امسال برای دومین سال پیاپی به صورت منطقه ای برگزار می شود.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی شخصیت ابن حسام به عنوان یک چهره ملی و بین المللی است و ایجاد تعامل بین شاعران، استعدادیابی ، گفتمان سازی و پرورش استعدادهای ادبی ، برجسته کردن شخصیت ابن حسام به عنوان اولین سراینده اشعار آیینی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی موضوعات اعلام شده در فراخوان را  محیط زیست و آسیب های اجتماعی و در بخش پژوهشی شرح آثار ابن حسام خوسفی عنوان کرد و افزود: آثار  علاوه بر این موضوعات در قالبهای مختلف شعری همچون کلاسیک، شعر سپید و شعر نو آثار ارسال شده است.

 مرادی  با اشاره به اینکه خاوران نامه ابن حسام نمونه‌ای از آثار برجسته این شاعر است که رشادت‌های امام علی(ع) را به تصویر کشانده است، افزود:  بخشهای مختلف جشنواره  شامل بخش آزاد، دانشجویی، جنبی و بخش پژوهش  است که در هر بخش سه نفر به عنوان برگزیده براساس رای داوران انتخاب و در اختتامیه جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه افتتاحیه و اختتامیه جشنواره در 6 اسفند برگزار می شود، افزود: افتتاحیه ساعت 15 در خوسف، خانه تاریخی تاجور واقع در خیابان شهید مطهری  و اختتامیه جشنواره در ساعت 18 همان روز در محل سالن شهید چمران دانشگاه صنعتی بیرجند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در اسفندماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار