ویدئویی دیدنی از فروتنی و تواضع شهید حسین خرازی فرمانده عملیات والفجر ۸ را مشاهده می‌کنید.

ویدئویی دیدنی از فروتنی و تواضع شهید حسین خرازی+فیلم

 به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رشادت بزرگ مردان وطن، در طول ۸ سال دفاع مقدس، باعث حفظ و سرافرازی خاک ایران شد؛ غیورمردان بی‌ادعایی که جان دادند اما اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران، به دست حریصان بیفتد. ویژگی‌های اخلاقی این رزمندگان یکی از موضوعات مهم و قابل توجهی است که این بزرگواران را به الگویی اخلاقی برای اطرافیانشان تبدیل کرده است. رزمندگان به ویژه فرماندهان در عین مقام و مرتبه عالی، فروتن بودند و به شدت از مطرح شدن و تمجید دوری می‌کردند.

حسین خرازی، از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود که  در تاریخ  ۸ اسفند ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه‌ رفیع شهادت نائل آمد.

در عملیات والفجر ۸، لشکر امام حسین(ع) که تحت فرماندهی او بود، به عنوان یگان عمل‌کننده‌ای قوی، لشکر گارد جمهوری عراق را تسلیم خود کرد و پیروزی‌هایی را در منطقه فاو و کارخانه نمک که از پیچیده‌ترین مناطق جنگی بود، کسب کرد.

وی فرماندهی عملیات کربلای ۵ را عهده‌دار بود. لشکر او در این عملیات با عبور از خاکریزهای هلالی که در پشت نهر جاسم از کنار اروندرود تا جنوب کانال ماهی ادامه داشت، شکست سنگینی به عراقی‌ها وارد آورد. عبور از این نهر علاوه بر تثبیت مواضع فتح شده، عامل سقوط یکی از دژهای شرق بصره بود که در کنار هم قرار داشتند.

در ادامه ویدئویی دیدنی از فروتنی و تواضع شهید حسین خرازی فرمانده عملیات والفجر ۸ را مشاهده می‌کنید که در آن شهید فضل‌الله مهدی‌زادهٔ محلاتی به بیان این تواضع می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهید ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
.درود خدا برشهدان راه خدا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.یاد همه ی شهدا گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
گودرزوند
۲۰:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام خدا بر این شهید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
شادی روح همه شهدا..صلوات
آخرین اخبار